|
Stalscu
|
Geplaatst op 07-02-2012, 16:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-02-2012, 14:59 ratm schreef:
[...]
Wat vind jij precies zo mooi aan dit toernooi? Is dat het niveau, de korte partijen, de sfeer in de zaal, het feit dat je spelers uit landen ziet die je normaal nooit ziet of puur het feit dat het een landen wk is? Of iets anders?
|
Dat je voor je land speelt.
Dat je relatief veel onbekende namen ziet, ook uit landen waar darts nog in de kinderschoenen staat. Maar juist voor deze gasten kan het een opstap zijn.
Die andere landen warm maken voor het darts.
Ik zou alle potten koppels ook niet erg vinden.
Ik vind het mooi om te zien hoe sommige teams duidelik geen teams zijn en andere wel.
By the way........ als er pijlen vliegen vind ik het al snel mooi, .
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Hup NAC ! |
|
|
Tedje van es
|
Geplaatst op 07-02-2012, 16:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
waarom niet zoiets als bij de davis cup in tennis?
de 8 kwartfinalisten van afgelopen editie komen in de "wereldgroep" de volgende 8 teams in groep 2 de volgende 8 teams in groep 3 etc
in 1 weekend spelen alle groepen op 1 locatie hun eigen toernooi per groep kunnen de televisierechten gekocht worden (een land neemt bijv. de rechten op de groep waarin het zelf speelt &earote;n die van de wereldgroep)
per groep wordt er gespeeld in 2 poules van 4 (alleen koppels ?) de nummers 1 en 2 uit beide poules gaan naar de halve finales de winnaars van de halve finales gaan naar playoffs voor plaatsing naar hoger groep (behalve in de wereldgroep, die spelen finale) de nummers 4 uit beide poules gaan naar playoffs voor behoud in de huidige groep (en strijden dus tegen de halve finalisten van de groep daaronder)
ik zie nu al allerlei voordelen: - divers niveau - strijd op elk niveau - ik kan wel ff doorgaan
|
|
|
|
same voâh ons čge, hoâh |
|
|
Tristan
|
Geplaatst op 07-02-2012, 16:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-02-2012, 16:48 Tedje van es schreef:
waarom niet zoiets als bij de davis cup in tennis?
de 8 kwartfinalisten van afgelopen editie komen in de "wereldgroep" de volgende 8 teams in groep 2 de volgende 8 teams in groep 3 etc
in 1 weekend spelen alle groepen op 1 locatie hun eigen toernooi per groep kunnen de televisierechten gekocht worden (een land neemt bijv. de rechten op de groep waarin het zelf speelt &earote;n die van de wereldgroep)
per groep wordt er gespeeld in 2 poules van 4 (alleen koppels ?) de nummers 1 en 2 uit beide poules gaan naar de halve finales de winnaars van de halve finales gaan naar playoffs voor plaatsing naar hoger groep (behalve in de wereldgroep, die spelen finale) de nummers 4 uit beide poules gaan naar playoffs voor behoud in de huidige groep (en strijden dus tegen de halve finalisten van de groep daaronder)
ik zie nu al allerlei voordelen: - divers niveau - strijd op elk niveau - ik kan wel ff doorgaan
|
alleen niemand is geinteresseerd in groep 2 en 3 en daar houd het idee dus dan ook meteen op.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stalscu
|
Geplaatst op 07-02-2012, 17:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-02-2012, 16:55 Tristan schreef:
[...]
alleen niemand is geinteresseerd in groep 2 en 3 en daar houd het idee dus dan ook meteen op.
|
Ik vind het juist een uitstekend idee.
Bij tennis is ook niemand in groep b geinteresseerd, en daar zien we dan ook niks van. Maar die potten worden wel gespeeld.
Bij ijshockey ook, en hockey ook.
wk a groep in duitsland, wks b en lagere groepen in de landen zelf. (in een land die ook in groep b zit, kan elk jaar anders zijn)
Je kan ook groep b en lager in de week voor het a groep wk weekend in duitsland houden. Niet op tv, wel de zaal open voor publiek.
2 degradanten, 2 promovendi.
mwa... Vind het best een idee dat het waard is om eens goed over na te denken.
|
|
|
|
Hup NAC ! |
|
|
Tristan
|
Geplaatst op 07-02-2012, 20:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-02-2012, 17:19 Stalscu schreef:
[...]
Ik vind het juist een uitstekend idee.
Bij tennis is ook niemand in groep b geinteresseerd, en daar zien we dan ook niks van. Maar die potten worden wel gespeeld.
Bij ijshockey ook, en hockey ook.
wk a groep in duitsland, wks b en lagere groepen in de landen zelf. (in een land die ook in groep b zit, kan elk jaar anders zijn)
Je kan ook groep b en lager in de week voor het a groep wk weekend in duitsland houden. Niet op tv, wel de zaal open voor publiek.
2 degradanten, 2 promovendi.
mwa... Vind het best een idee dat het waard is om eens goed over na te denken.
|
Tsja, maar al die sporten zijn wel vele malen groter. Een darter in Maleisie heeft echt geen geld om voor een mogelijke promotie te spelen in een ander continent hoor...
In tennis, hockey, ijshockey zit veel meer geld en zijn bovendien wereldwijde sporten... darts is dat niet.
|
|
|
|
|
|
|
Stalscu
|
Geplaatst op 07-02-2012, 21:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-02-2012, 20:38 Tristan schreef:
[...]
Tsja, maar al die sporten zijn wel vele malen groter. Een darter in Maleisie heeft echt geen geld om voor een mogelijke promotie te spelen in een ander continent hoor...
In tennis, hockey, ijshockey zit veel meer geld en zijn bovendien wereldwijde sporten... darts is dat niet.
|
Daar heb je wel gelijk in ja.... maar ja, je moet ergens beginnen natuurlijk. In echt wk waar een japans duo mee doet en live in japan te izen is, dat gaat er wel aan mee helpen.
Althans, dat is het idee erachter.
Toch moeilijk idd.
|
|
|
|
Hup NAC ! |
|
|
ratm
|
Geplaatst op 07-02-2012, 22:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-02-2012, 16:31 Stalscu schreef:
[...]
Dat je voor je land speelt.
Dat je relatief veel onbekende namen ziet, ook uit landen waar darts nog in de kinderschoenen staat. Maar juist voor deze gasten kan het een opstap zijn.
Die andere landen warm maken voor het darts.
Ik zou alle potten koppels ook niet erg vinden.
Ik vind het mooi om te zien hoe sommige teams duidelik geen teams zijn en andere wel.
By the way........ als er pijlen vliegen vind ik het al snel mooi, .
|
Oke, dacht al dat je het idee van voor je land spelen mooi vond. Jij bent veel nationalistischer (in de positieve zin van het woord) ingesteld dat ik. Als je dat mooi vind, ja dan is dit inderdaad een prachtig toernooi. Maar vind je 2 spelers dan niet wat weinig? Meer is ook niet te doen natuurlijk want dan daalt het niveau bij sommige landen wel heel erg.
|
|
|
|
Darts.nu OOM nr 18 | OKP nr. 3 | POTY 2010 | Winnaar Lakeside poule 2011 | CLD poule 2011 |
|
|
|