|
he-man
|
Geplaatst op 16-01-2012, 10:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De Britse gokpolitie is een onderzoek gestart naar de dartspartij tussen onze landgenoot Willy van de Wiel en zijn opponent Dave Prins. Van de Wiel won de partij in de eerste ronde van het wereldkampioenschap van dartsbond BDO (Lakeside) met 3-0. Naar gebleken is, is op die partij bij de wedkantoren veel vaker ingezet dan gebruikelijk. In het bijzonder op de einduitslag werd ongekend, naar verluidt zelfs meer dan op alle andere wedstrijden samen, gewed. Er werd vooral ingezet op een 3-0 of 3-1 zege voor Van de Wiel. Genoeg reden om argwaan te krijgen en dus is er een onderzoek gestart. Gerenommeerde wedkantoren als Ladbrokes en William Hill weigeren voorlopig uit te betalen aan de mensen die het resultaat juist hebben voorspeld. Beide wedkantoren wachten eerst het onderzoek van de BDO en de Britse goktoezichthouder af.
bron: Telegraaf
|
Wordt vervolgd. Tja, de verhalen over verdachte uitslagen op toernooien gaan al langer rond.
Dit bericht is gewijzigd op 16-01 10:26.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
The Nightmare Before Xmas Party : 23/12 @ Terminus Den Bosch starring He-man... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Masterofarts
|
Geplaatst op 16-01-2012, 11:29 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
---------------- Naar gebleken is, is op die partij bij de wedkantoren veel vaker ingezet dan gebruikelijk. In het bijzonder op de einduitslag werd ongekend, naar verluidt zelfs meer dan op alle andere wedstrijden samen, gewed. -----------------
Vooral dat maakt de zaak wel verdacht ja. Dat Willy zou winnen met 3-0 of 3-1 is een minder grote verrassing.
|
|
|
|
17-05-12: zeven keer 180 in twee uur. Darts.nu O.O.M. # 16: Paul Nicholson |
|
|
|
|
Nederland90
|
Geplaatst op 16-01-2012, 12:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Veel bookmakers hadden de odds weggehaald voor de wedstrijd, maar ik had zelf geld staan op Van de Wiel -1.5 sets (dat hij dus met 2 sets verschil of meer wint, 3-1 of 3-0 dus), op een notering van 2.38. Ook had ik nog wat staan op een 3-0 overwinning, daarvoor stond de notering op 5.
Met mij hadden nog wat mensen die 2 weddenschappen, omdat we die van iemand getipt hadden gekregen (gewoon als normale tip zoals er dagelijks zo veel zijn, niemand wist ook maar iets over een fix).
De volgende dag kwam iemand met een bericht dat het een fix scheen te zijn geweest, en wat het voor ons toen al duidelijk maakte was dat iedereen die die 2 weddenschappen had gespeeld (bij bookmaker Gamebookers) ineens nog maar een paar euro in mocht zetten op alles. Zelfs 0 euro op kleine markten als darten, en op 1 van de grootste markten in het wedden (de Engelse Premier League voetbal) mochten we allemaal ineens nog maar 7 euro inzetten, terwijl dat een dag eerder gewoon nog een paar duizend was (niemand van ons zet een paar duizend in, maar dat mochten we daar wel).
Vanaf het moment dat we bij die ene bookmaker nog maar enkele euro's in mochten zetten was voor ons dus ook al duidelijk dat hier iets vreemds aan de hand was....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
francois1969
|
Geplaatst op 21-01-2012, 19:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 21-01-2012, 15:01 Double trouble schreef:
Zo'n hele vreemde uitslag was dit nou ook weer niet. En als er dan al iemand verdacht is lijkt het me Prins te zijn....
|
Je hebt gelijk,, Willy treft hier geen blaam, lijkt me. Als er al sprake zou zijn van oneerlijk spel. Maar stel : Er is gewoon niets aan de hand?. Dat zegt dan wel weer genoeg over al die gok-sites. Meteen een hoop drama, zonder dat er enig bewijs van oneerlijkheid is geleverd. Je word onderhand ziek van de banners en reclame. Je word zelfs overspoeld met mail in je inbox : BET NOW !!!!!. Maar nu moeten ze betalen en dan is ineens alles verdacht. En begrijp me niet verkeerd, misschien klopt er inderdaad iets niet.. Maar dat zoek je als grote gok- site dan meer eerst haarfijn uit. Dus gewoon betalen en dan achter de schermen een beetje research doen. Dit lijkt gewoon nergens op. En waar praten we over??? het is geen Championsleague-finale
|
|
|
|
|
|
|
Nederland90
|
Geplaatst op 09-02-2012, 16:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 21-01-2012, 19:32 francois1969 schreef:
[...]
Je hebt gelijk,, Willy treft hier geen blaam, lijkt me. Als er al sprake zou zijn van oneerlijk spel. Maar stel : Er is gewoon niets aan de hand?. Dat zegt dan wel weer genoeg over al die gok-sites. Meteen een hoop drama, zonder dat er enig bewijs van oneerlijkheid is geleverd. Je word onderhand ziek van de banners en reclame. Je word zelfs overspoeld met mail in je inbox : BET NOW !!!!!. Maar nu moeten ze betalen en dan is ineens alles verdacht. En begrijp me niet verkeerd, misschien klopt er inderdaad iets niet.. Maar dat zoek je als grote gok- site dan meer eerst haarfijn uit. Dus gewoon betalen en dan achter de schermen een beetje research doen. Dit lijkt gewoon nergens op. En waar praten we over??? het is geen Championsleague-finale
|
1 Willy wordt nergens van verdacht  2. Het zegt niet genoeg "over die gok-sites", aangezien zij echt wel weten wat er normaal gesproken ongeveer op zo'n wedstrijd wordt ingezet, zeker een weinig interessante wedstrijd als deze. Bovendien kwamen de meeste berichten niet van sites, maar van wedkantoren in Engeland. 3. Ze betalen wel vaker, en geloof me, dat gaat om grotere dingen dan een dartstoernooitje (met alle respect, ik vind het een prachtig toernooi). 4. Dit is ook voor hun business niet goed, dus ze zullen echt niet zomaar iets de lucht in gooien zonder degelijke research. 5. Dit is inderdaad geen CL-finale, en dus is de kans op omkoping vele malen groter, dat was je punt ook neem ik aan?
|
|
|
|
|
|