Calimero Geplaatst op 17-02-2010, 23:43 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

die opmerkingen over de regionale bonden was meer bedoeld met het oog op de verdeling van het contributie geld.

er wordt weinig geinvesteerd in lagere divisies ( recreatie darts), en naast de afdracht aan de ndb.. ook veel aan de top.

om over de jeugd maar helemaal te zwijgen.

maar dat is misschien iets voor een ander topic

meld dit bericht aan een moderator

Gold hedgehog 180 Geplaatst op 18-02-2010, 23:30 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hahahahaaha eindelijk is BDO nu wel wakker geworden door die nieuws! Croft zal zijn pensioen regelen in bejaardentehuis. En niemand zal zijn taak overnemen want het is gewoon het verleden geworden!

PDC is het toekomst van iedere darters en ik hoop dat bij PDC zal iemand wel erover nagedacht hebben over 3 klassen:
1. Eredivsie: 128 spelers
2. Eerste Divisie: de rest
3. Amateurs: Jeugd plus langdurige werk- en kanslozen (geen sponsor)

Dat geldt ook voor Dames.

Ik vind dat wel geweldig idee om de Jeugd boven 18 en onder 21 de kans geven om de aansluiting vinden bij de top PDC ... maar ze zijn nog niet zover!

Het geld moet gewoon rollen bij PDC en ontwikkeling moet groeien bij iedere landen dat vind ik wel bij Duitsland die moet ook tijd hebben om goeie darters te kunnen leveren! Dat geldt ook voor Belgie maar die bond geeft toch geen krimp aan zoals Erik Clarijs had al lang erover gehad!

In Azie en Australie e.o. mag de kans wel gezien worden door darters en ik weet wel zeker dat PDC zal wel slagen om die toernooi laten opzetten door het organisatie in Azie.

Ik hoop dat BDO zal wel wakker worden en gaat terugslaan maar ik denk dat het lukt hen niet om te doen! Ik zie Adams al vroeg met pensioen gaan

Ik heb bijna 10 jaar gedart dus tijd voor het feest!!!  
Ninedart Geplaatst op 28-02-2010, 15:59 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik vind dat de BDO snel failliet gaat. Het is beter dat er maar &earote;&earote;n organisatie is: PDC. Als je kijkt naar prijzengeld, tv-aandacht, en de spelers, dan is de BDO een zielig zootje.

180 + 180 + 141 = 501 
Arkasius Geplaatst op 28-02-2010, 16:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-02-2010, 15:59 Ninedart schreef:
Ik vind dat de BDO snel failliet gaat. Het is beter dat er maar &earote;&earote;n organisatie is: PDC. Als je kijkt naar prijzengeld, tv-aandacht, en de spelers, dan is de BDO een zielig zootje.

Leuke gedachte ninedart maar denk ff verder na.
Voordat de PDC het hele zwikje overneemt zou ik toch graag een goed plan willen zien van de PDC over hun beleid naar de amateur/breedte sport.

BDO mag in jou ogen dan een zielig zootje zijn maar zij zijn er voor de amateurs en de recreanten.
PDC draait puur om het geld je ziet het al in de naam. Professional Dart Corporation (met winst oogmerk)

British Darts Organisation (non profit basis)

Niet dat alles hosanna is in de amateur tak bij de BDO maar het is altijd nog beter dan wat de PDC voor de amateur tak doet.

Als darts alleen nog maar om geld zou draaien dan krijgt het heel snel een gehalte van elite zoals golf ook is.
Wanneer er geen mogelijkheid meer is voor jan met de pet om zich omhoog te werken naar een degelijk niveau omdat hij het geld er niet voor heeft, is het de doodsteek voor de dart sport.
Vergeet niet dat darts een volks spelletje is laten we dat vooral zo houden.

Trebles for show, Doubles for dough 
weggooier Geplaatst op 14-04-2010, 11:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op de site van de PDC staat dat Deta Hedman en Irina Armstrong zich inmiddels hebben aangemeld het vrouwen WK te spelen. Verder wordt gemeld dat Anastacia aan Trina Gulliver heeft gevraagd ook mee te doen. Verder verwacht de PDC dat Francis Hoenselaar ook mee gaat doen. Ik heb begrepen dat ze dat daadwerkelijk van plan is.

www.prodartsmagazine.nl 
Masterofarts Geplaatst op 14-04-2010, 11:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-04-2010, 11:30 weggooier schreef:
Op de site van de PDC staat dat Deta Hedman en Irina Armstrong zich inmiddels hebben aangemeld het vrouwen WK te spelen. Verder wordt gemeld dat Anastacia aan Trina Gulliver heeft gevraagd ook mee te doen. Verder verwacht de PDC dat Francis Hoenselaar ook mee gaat doen. Ik heb begrepen dat ze dat daadwerkelijk van plan is.

Lakeside voor vrouwen wordt dan nog 'boeiender' dit jaar ... of heeft deelname aan het PDC WK geen gevolgen voor de dames?

Abenji Geplaatst op 14-04-2010, 21:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-04-2010, 11:51 Masterofarts schreef:
[...]
Lakeside voor vrouwen wordt dan nog 'boeiender' dit jaar ... of heeft deelname aan het PDC WK geen gevolgen voor de dames?

Dat vraag ik mij dus ook af. Krijgen die dames geen gelazer als ze mee gaan doen bij het PDC WK?

Darts is my religion and Ally Pally my church...Laatste nieuws?...www.dartfreakz.nl 
Scharensliep Geplaatst op 15-04-2010, 09:34 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-04-2010, 21:41 Abenji schreef:
[...]
Dat vraag ik mij dus ook af. Krijgen die dames geen gelazer als ze mee gaan doen bij het PDC WK?

dubbel... ik vind het onnodig om ze te beletten een mooi toernooi te spelen en de kans te onthouden om wat centjes te verdienen.

Aan de andere kant is het een tikkie ondankbaar. Jarenlang negeert de PDC vrouwen en ondernam alleen de BDO iets voor de dames (misschien te weinig, maar het was in ieder geval iets). En nu wappert de PDC met wat bankbiljetten en hup! Weg zijn de vrouwen? Hopelijk realiseren de vrouwen zich dat &earote;&earote;n zwaluw nog geen zomer maakt, want in het reguliere circuit hebben de vrouwen helemaal niets te zoeken.

Zo blijkt maar weer: tegen (Hearns) portemonnee valt niet op te lobbyen (met de LDA...)

Calimero Geplaatst op 15-04-2010, 15:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

lda mocht niet eens met eigen badges spelen... misschien komt hier wel een hele vrouwen competitie uit voort.

order of merrit Dames

Scharensliep Geplaatst op 15-04-2010, 15:36 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 15:25 Calimero schreef:
lda mocht niet eens met eigen badges spelen... misschien komt hier wel een hele vrouwen competitie uit voort.

order of merrit Dames

dat zou heel mooi zijn, maar niet erg waarschijnlijk. Entertainmentvalue van damesdarts (en dus kijkcijfers) is nu eenmaal aanzienlijk minder dan herendarts. Dat is niet mijn mening, maar dat leert de kijcijfer-ervaring. En daar baseert Hearn uiteindelijk zijn beslissing op.

nighthawke Geplaatst op 15-04-2010, 16:18 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 15:36 Scharensliep schreef:
[...]

dat zou heel mooi zijn, maar niet erg waarschijnlijk. Entertainmentvalue van damesdarts (en dus kijkcijfers) is nu eenmaal aanzienlijk minder dan herendarts. Dat is niet mijn mening, maar dat leert de kijcijfer-ervaring. En daar baseert Hearn uiteindelijk zijn beslissing op.

En daaruit blijkt maar weer eens te meer dat niet het darten en de promotie daarvan zijn uitgangspunt is maar geld verdienen  

Dit bericht is gewijzigd op 15-04 16:19.

http://www.e-m-d-dartshop.nl 
Stalscu Geplaatst op 15-04-2010, 17:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 15:36 Scharensliep schreef:
[...]

Ze kunnen toch een dames pro tour er naast houden?

De heren komen toch ook niet op TV met de pro tour?

Hup NAC! 
nighthawke Geplaatst op 15-04-2010, 17:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 17:01 Stalscu schreef:
[...]

Ze kunnen toch een dames pro tour er naast houden?

De heren komen toch ook niet op TV met de pro tour?

Daar zou dan dik geld bij moeten, hoeveel dames denk je dat daar op af zullen komen

Stalscu Geplaatst op 15-04-2010, 18:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 17:38 nighthawke schreef:
[...]

Daar zou dan dik geld bij moeten, hoeveel dames denk je dat daar op af zullen komen

Hoezo dik geld?

De borden staan al klaar voor de heren. Dames sluiten aan. Kost niks extra.

Dan een beetje prijzengeld erop, dat kost uiteraard wel geld. En hoe meer geld dat is, hoe meer vrouwen erop af komen.

Hup NAC! 
Abenji Geplaatst op 15-04-2010, 18:45 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 17:38 nighthawke schreef:
[...]

Je moet ook niet zo groot denken als bij de heren. Maar een variant op de protour met eens in de 2 of 3 maanden een toernooi om te beginnen. Ik denk dat daar genoeg vrouwen voor te vinden zijn.

Darts is my religion and Ally Pally my church...Laatste nieuws?...www.dartfreakz.nl 
nighthawke Geplaatst op 15-04-2010, 18:47 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 18:32 Stalscu schreef:
[...]

Hoezo dik geld?

De borden staan al klaar voor de heren. Dames sluiten aan. Kost niks extra.

Dan een beetje prijzengeld erop, dat kost uiteraard wel geld. En hoe meer geld dat is, hoe meer vrouwen erop af komen

Ja, je hebt gelijk op die manier zou het wel kunnen Start je de dames iets later op en lat je ze in poule spelen i.p.v.meteen knock-out.
Degenen die toernooien organiseren weten dat jouw stelling - hoe hoger het prijzengeld - hoe meer er op af komt, niet waar is, daar er dan bij voorbaat al dames (net als heren zijn, jij bent zelf een voorbeeld daarvan) die vinden dat ze op zulke toernooien niets te zoeken hebben Eigenlijk zouden darters (zowel vrouwelijke als mannelijke) de meerwaarde in toernooien moeten zien als ervaring opdoen en ook al verlies je en kom je niet in de prijzen: je bent een ervaring rijker, je kunt wedstrijdervaring opdoen en hoe je met druk om moet/kunt gaan.
Daarom stel ik steeds weer dat het nu meer gaat  "op het kans te maken op het te winnen geld"  dan om het darten (en dan liefst zoveel mogelijk partijen)  zelf.  

Dit bericht is gewijzigd op 15-04 19:10.

Jeroenvdv Geplaatst op 15-04-2010, 19:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 18:47 nighthawke schreef:
[...]

Eigenlijk zouden darters (zowel vrouwelijke als mannelijke) de meerwaarde in toernooien moeten zien als ervaring opdoen en ook al verlies je en kom je niet in de prijzen: je bent een ervaring rijker, je kunt wedstrijdervaring opdoen en hoe je met druk om moet/kunt gaan.
Daarom stel ik steeds weer dat het nu meer gaat  "op het kans te maken op het te winnen geld"  dan om het darten (en dan liefst zoveel mogelijk partijen)  zelf.  

Dit bericht is gewijzigd op 15-04 19:10.

Misschien btje offtopic..

Maar om alleen voor mezelf te spreken, het is niet leuk om naar grote toernooien te gaan en dan er steeds in de eerste ronde uit te gaan.

Toernooi-ervaring kan je ook op kleinere toernooien opdoen en als je er dan klaar voor ben dat je dan de grotere toernooien meepikt.

Ohja ik heb zelf ook wel eens aan wat grotere toernooien meegedaan, dus heb het wel geprobeerd, maar als je dan steeds eerste ronde eruit gaat gaat de lol er snel vanaf..

jvdv83.hyves.nl voeg me maar toe 
Stalscu Geplaatst op 15-04-2010, 22:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nighthawke, er zijn er nog 5000 in Nederland die beter zijn dan ik. Dus om de wereldtop kwa vrouwen te vergelijken met mijn situatie is een beetje krom.

Ik denk dat als ze nu de pro tour van de vrouwen houden, je toch wel minimaal 64 vrouwen op elk toernooi ziet.

Zit er meer geld in, bv de laatse 32 verdienen al 50 pond of zo, zul je zien dat er steeds meer mee gaan doen.

Je moet natuurlijk niet die iodte ''contributie'' van hoeveel ist 10.000 euro? voor de heren om alleen mee te kunnen doen.

De pro tour voor vrouwen zal  als een open moeten beginnen. Of 1 keer 100 euro inschrijven of zo.

Hup NAC! 
Calimero Geplaatst op 15-04-2010, 23:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

daar kan je idd wel wat mee.

Wat denk je hoeveel geld het kost voor de dames, om alle landen in europa af te gaan, en vervolgens te mogen schitteren voor een rot premie, in een korte toernooi opzet en  wedstrijd format bij de lakeside dames...

Nee daar zit naar mijn mening echt nog wel wat verbetering in.

Evenals het prijzengeld op toernooien, Steenwijk was hoog prijzengeld voor dames en toen waren er ook wat meer dames.

Dames is net als met jeugd, er zal wel wat voor moeten gebeuren anders komt t ook niet breed van de grond

nighthawke Geplaatst op 16-04-2010, 01:59 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 19:31 Jeroenvdv schreef:
[...]

Misschien btje offtopic..

Maar om alleen voor mezelf te spreken, het is niet leuk om naar grote toernooien te gaan en dan er steeds in de eerste ronde uit te gaan.

Toernooi-ervaring kan je ook op kleinere toernooien opdoen en als je er dan klaar voor ben dat je dan de grotere toernooien meepikt.

Ohja ik heb zelf ook wel eens aan wat grotere toernooien meegedaan, dus heb het wel geprobeerd, maar als je dan steeds eerste ronde eruit gaat gaat de lol er snel vanaf..

daarom pleit ik voor een poule systeem, dubbel knock-out of op ieder geval winnaars/verliezerronde om het voor iedereen antrekkelijk te maken om mee te doen en niet te gaan oor 1 grote geldprijs voor de 1e plaats maar door te gaan t/m laatste 16 liefst laatste 32.
Maar word er een beetje "ziek" van als ik lees dat sommige het liefst nadat ze verloren hebben gewoon naar huis willen!! ook al is dat naar een partij spelen. zoals b.v. Stalscu aangaf (maar die zie je dus op geen enkel toernooi).

nighthawke Geplaatst op 16-04-2010, 02:13 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-04-2010, 22:51 Stalscu schreef:
Nighthawke, er zijn er nog 5000 in Nederland die beter zijn dan ik. Dus om de wereldtop kwa vrouwen te vergelijken met mijn situatie is een beetje krom.

Ik denk dat als ze nu de pro tour van de vrouwen houden, je toch wel minimaal 64 vrouwen op elk toernooi ziet.

Zit er meer geld in, bv de laatse 32 verdienen al 50 pond of zo, zul je zien dat er steeds meer mee gaan doen.

Je moet natuurlijk niet die iodte ''contributie'' van hoeveel ist 10.000 euro? voor de heren om alleen mee te kunnen doen.

De pro tour voor vrouwen zal  als een open moeten beginnen. Of 1 keer 100 euro inschrijven of zo.

Ik schetste een algemeen beeld: jij bent b.v. ook niet bereid om inleggeld voor een toernooi te betalen waarvan je denkt toch niet in de prijzen te kunnen vallen- en hoe hoger het prijzengeld is, des te meer zullen dieze darters afhaken. Hetgeen ikzelf bijzonder betreur, daar iedereen over 3 pijlen beschikt, elke leg weer anders is, bij degene die "hoger" aangezien is de druk ligt (onderschatting van de tegenstander soms ook de doorslag geeft) maar wat ik wil zeggen is dat iedereen van iedereen kan winnen! Je hebt het zelf in de hand. Maar darten is helaas voor jou geen exacte wetenschap, maar heeft alles te maken met hoe het in je koppie reilt en zeilt. Vertrouwen in eigen kunnen is een heel voornaam iets en niet terug kijken naar eerdere gewonnen/verloren wedstrijden.  
Om op de dames terug te komen: als je voorstelt om 100 euro inschrijfgeld te gaan vragen (al is de 1e prijs b.v. 1000 euro) zullen er nog geen 16 meedoen!!!!

Stalscu Geplaatst op 16-04-2010, 02:27 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nogmaals, je moet mijn situatie niet vergelijken met dit. Bovendien, ik doe dan wel niet mee, honderden anderen doen dat wel.

En die 100 euro is voor de gehele tour, niet voor 1 pro tour toernooitje.

Hup NAC! 
nighthawke Geplaatst op 16-04-2010, 02:49 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-04-2010, 02:27 Stalscu schreef:
Nogmaals, je moet mijn situatie niet vergelijken met dit. Bovendien, ik doe dan wel niet mee, honderden anderen doen dat wel

En die 100 euro is voor de gehele tour, niet voor 1 pro tour toernooitje.

gelukkig ziet niet iedereen het als een exacte wetenschap  ;Thuis gooien is iets heel anders dan op toernooien en b.v. competitie. Je moet geld investeren om "winst" te halen, zo zie ik het althans; en hoe meer toernooien (b.v. inleggeld - prijzengeld waar meestal maar 5 euro wordt gevraagd) je gooit hoe constanter je kan worden, als je je maar niet steeds af gaat vragen: hoe hield ik mijn dart vast, hoe doe ik dit- hoe doe ik dat, want dat heeft totaal geen zin
En om nog even op de dames terug te komen: ook al is het voor de gehele tour krijg je misschien net 32.

Dit bericht is gewijzigd op 16-04 02:50.

Masterofarts Geplaatst op 21-04-2010, 15:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Blijkbaar heeft deelname aan het PDC dames WK geen consequenties voor de Lakeside:

http://www.starsofdarts.com/forums/index.php?showtopic=18697

1 2 3 4