|
|
|
qwerty
|
Geplaatst op 25-05-2007, 12:25 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Op 24-05-2007, 00:57 humberto schreef:
Ik ben zelf voorstander van de order of merit, mits het wk het enige toernooi is dat meteelt voor de order of merit waar de winnaar meer dan 50000 pond verdient. (en volgens mij is dat op dit moment het geval, maar dat weet ik niet zeker) Ik vind namelijk dat de wereldkampioen een prominente plek op de ranglijst verdient, ook als hij vanuit het niets komt aanwaaien. De 2 voornaamste redenen waarom ik voor de order of merit ben zijn de volgende:
1. De tv-toernooien zijn de toernooien waar het uiteindelijk toch om gaat. Wie kan het beste met de druk omgaan als alle ogen op hem gericht zijn? We weten allemaal dat Phil Taylor met afstand de beste darter is, hoe geloofwaardig is dan een ranglijst waar Colin Lloyd eerste staat alleen omdat hij meer kleine toernooien wint, waaraan Phil Taylor niet deelneemt? Bij de BDO is Co Stompe voor elk groot toernooi geplaatst omdat hij op de vloer blijkbaar nog steeds goed gooit. Maar op de tv-toernooien gaat hij er steevast in de 1e of 2e ronde uit. Hoe sympathiek ik Co ook vind, ik zie liever de mensen hoog op de ranglijst staan die juist op die toernooien ook goed gooien.
2. Ik zie graag de beste darters zo vaak mogelijk tegen elkaar uitkomen. Zolang er nog steeds 2 bonden zijn, denk ik dat de PDC voorlopig de meeste toekomst heeft. Die hebben het meeste prijzengeld, de meeste (tv-)toernooien en de beste 2 darters van dit moment. Omdat de BDO ook nog steeds een aantal echte toppers heeft, zie ik deze mensen het liefst zo snel mogelijk overstappen naar de PDC. Overstappen heeft alleen zin, als je niet 2 jaar bezig bent om een fatsoenlijke positie op de ranglijst te bereiken. Als de oude puntentelling nog gold, stond Barney waarschijnlijk nu net met moeite ergens in de top 16, terwijl hij toch ruimschoots bewezen heeft, ook sinds zijn overstap, de tweede plaats dik te verdienen. Ik ben erg benieuwd of Mervyn King en Michael van Gerwen ook in staat zijn definitief aan de top van de PDC te komen en blijven, dus ik zie ze graag zo snel mogelijk op een positie staan waarmee ze automatisch geplaatst zijn voor de grote toernooien. De Order of Merit maakt een snelle stijging mogelijk.
Ik vind het zelf ook wel jammer dat de regels dusdanig veranderd zijn dat prijzengeld pas mee gaat tellen als darters zijn ingeschreven bij de PDPA, waardoor BDO-ers die een goed resultaat behalen op de IDL of WDT niet op de Order of Merit voorkomen. Dit zou namelijk een extra motivatie voor ze kunnen zijn om de overstap te maken en meteen al op een leuke positie te staan. Een positie die mijns inziens ook gerechtvaardigd is als je op een dermate sterk bezet toernooi zulke resultaten hebt laten zien.
Dit bericht is gewijzigd op 24-05 01:00.
|
Kijk, zo hoort het, een mening met goede argumenten. Kunnen een hoop leden (incluis mezelf) van leren.
Mijns insziens is het voordeel van een order of merit dat de beste spelers staan waar ze horen, althans dat blijkt nu aardig in de huidige O.O.M.
Aan de andere kant heb ik ook respect voor b.v. een Lloyd die geen toernooi overslaat en zo via het puntensysteem lange tijd op de eerste positie heeft gestaan. Maar we weten allemaal dat hij niet de beste speler is. Hij hoort precies daarom ook niet op 1 te staan.
Op beide systemen kun jje wat aanmerken dus, maar ik geef toch de voorkeur aan de order of merit, puur om het feit dat de beste spelers (in de buurt) staan waar ze ook horen te staan.
En dan nu ff een bruggetje richting 'ontopic':
Vincent had het nooit gered met het oude rankingsysteem, de O.O.M. bezorgd hem met een beetje mazzel een WK ticket!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong |
|