|
Scharensliep
|
Geplaatst op 17-12-2009, 11:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-12-2009, 11:12 Sjefke schreef:
[...]
Als dit daadwerkelijk zo is, dan lijkt het mij dat een penningmeester per direct ontslagen moet worden. Neem aan dat er net als bij de meeste bonden een kas-controlecommissie is. Deze mag ook meteen opzouten lijkt mij. Maar niet bij NDB, nee, we gaan het hopelijk in ALV van juni 2010 bespreken.....hahahahaha (sorry).
|
Ik had het over het invoeren van de bonnetjes... da's een uitvoerende taak van iemand op het kantoor, niet van de penningmeester.
En er is geen kascontrolecommissie... niemand uit de ALV wilde dat doen en dus is er een accountant voor ingehuurd. Als je dat soort dingen al niet weet moet je eigenlijk gewoon je mond houden hier.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Sjefke
|
Geplaatst op 17-12-2009, 11:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-12-2009, 11:38 Scharensliep schreef:
[...] Ik had het over het invoeren van de bonnetjes... da's een uitvoerende taak van iemand op het kantoor, niet van de penningmeester.
En er is geen kascontrolecommissie... niemand uit de ALV wilde dat doen en dus is er een accountant voor ingehuurd. Als je dat soort dingen al niet weet moet je eigenlijk gewoon je mond houden hier.
|
Oh ja, we hebben het over NDB, dus dat is gewoon lidmaatschap betalen en voor de rest je mond houden.....sorry dat ik het even niet snapte.
Volgens mij hadden we het over controle boekhouding/ financiën, maar jij gaat het kennelijk over niet financiële bonnetjes hebben.
Sorry dat ik er van uit ging dat er bij NDB zo gewerkt wordt als bij meeste verenigingen, bonden. Is natuurlijk een hele gekke aanname van mij. Als je niet bij ALV aanwezig bent, moet je gewoon je mond houden........hahahahahaha.
|
|
|
|
If the darts be with you, you got THE POWER! |
|
|
|
|
Janjansen
|
Geplaatst op 17-12-2009, 12:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-12-2009, 10:12 Scharensliep schreef:
[...]
Jij was duidelijk niet aanwezig Jan Janssen. en je hebt al helemaal geen idee wie er in de commissie zitten. Die personen durven volgens mij echt wel kritisch te zjin naar het bestuur.
Ik heb begrepen dat er is gezegd door het commissielied dat verslag deed dat de administratie van 2008 inhoudelijk van een bedroevend niveau was, zijn kleindochter van 4 had het beter gedaan.
Wie had er in 2008 ook alweer het invoeren van de bonnetjes in haar takenpakket?
|
1) ik blijf hopen, maar heb mijn twijfels 2) heb ik ook gehoord, treurig dus 3) De penningmeester - Rob Rijlaarsdam - toch, die van administratie wisselde midden in een boekjaar ondanks waarschuwingen van o.a. de directeur en accountant zelf de office-manager mw. ... RW instrueerde hoe te moeten boeken. Die vervolgens de map met bonnen leegmaakt zodat er bij een controle niets te controleren valt wat dat betreft. Tot halverwege het jaar was er niet eens een administratie te voeren omdat er nog geen pakket was. Nee dat zijn top-managers, daar heb je wat aan in een verenigingsbestuur.
|
|
|
|
Niets werkt zo verhelderend als de waarheid |
|
|
|
|
spa rood
|
Geplaatst op 18-12-2009, 15:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-12-2009, 12:33 Janjansen schreef:
[...]
De penningmeester - Rob Rijlaarsdam - toch, die van administratie wisselde midden in een boekjaar ondanks waarschuwingen van o.a. de directeur en accountant zelf de office-manager mw. ... RW instrueerde hoe te moeten boeken. Die vervolgens de map met bonnen leegmaakt zodat er bij een controle niets te controleren valt wat dat betreft. Tot halverwege het jaar was er niet eens een administratie te voeren omdat er nog geen pakket was. Nee dat zijn top-managers, daar heb je wat aan in een verenigingsbestuur.
|
Ik neem aan dat de financiële commissie dat weet. Scharensliep is hier in ieder geval van op de hoogte, dus dat is makkelijk posten.
Rijlaarsdam weg? niet uit eigen beweging, reken er maar niet op.
Terug naar van Dijk???????? nee, elk woord is nu eigenlijk te veel eer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gold hedgehog 180
|
Geplaatst op 22-12-2009, 12:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 10-12-2009, 18:05 Dvd schreef:
Bosje bloemen van 12.000 euro?
Ik snap ook wel dat sommigen geen humor hebben. Ik kon Theo trouwens wel warderen gisteren. Als dat "loeder" van een Paay, denkt dat ze zo grappig is om tegen haar ex aan te trappen, haar dochter van 18"laat" poseren en er meer mensen bij haar in bed te vinden zijn, dan in de hele arena, dan mag je dat omhoog gevallen mens wel ff duidelijk maken, dat niet iedereen op haar zit te wachten. Ze wordt stilaan een 2e Jolante...alles voor de aandacht.
Maar goed, dan een andere speech?
Beste..(ahum) ex bestuurslid...Jij ,die altijd klaarstond...Ja zelfs je bed wilde je delen met de minder bedeelden. Jij ,die zelf een goed woord( en bed) over had voor de dove mensen in onze samenleving( gemiste kans Jona?) Jij die een prive-jet wilde voor je team, niets dan het beste was goed genoeg! Jij, die D, brouwer ten koste van alles in je team opnam. Jij die loog, bedroog, hoerde en snoerde! Niet dan lof over jou achterbakse streken. jij, die niet eens omkeek naar de jeugd op een tournooi,maar wel aandacht had voor de mensen die interesant waren,.Jij die DE rekenmethode aan Raymond geleerd heb. Als we nu terug kijken op jou tijd jeetje kunnen we met een gerust hart stellen ....dat je werkelijk niks,maar dan ook helemaal niks toegevoegd hebt, in al die jaren. Dankzij jou is er alleen maar meer stront aan de knikker gekomen, en we graag met 1 minuut stilte afscheid van je willen nemen, om daarna in spontaan gejuich los te barsten!
1 methode is me wel bij gebleven...zullen we je missen...REKEN daar maar niet op!!
Een bos bloemen toe, laat me niet lachen...de gouden HUICHELAAR mag die krijgen!
|
gemiste kans voor mij? Dan kan je mij daarover uitlichten! Anders word ik al snel oud om te lullen!
|
|
|
|
Ik heb bijna 10 jaar gedart dus tijd voor het feest!!! |
|
|
|
|
Helen
|
Geplaatst op 08-01-2010, 20:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De vacature voor een nieuwe TD Topsport staat vermeld op de NDB site.
Functie-eisen
Van alle NDB-bestuursleden wordt ondermeer het volgende verwacht:
- In staat zijn tot open en eerlijke communicatie en openstaan voor en het geven van feedback - Bestuurlijke ervaring hebben in complexe bestuurlijke omgevingen, gericht op beleids- en koersbepaling en de bewaking hiervan - Een visie hebben – of die kunnen ontwikkelen - en deze kunnen overdragen - Betrouwbaar zijn en integer - Het vermogen hebben om zich niet te veel te richten op incidentele gebeurtenissen, maar zich te richten op de visie en (middel)lange-termijn doelstellingen van de NDB - Dat zij vanuit hun eigen onafhankelijkheid verbinding zoeken met de collega-bestuursleden en zich committeren aan genomen bestuursbesluiten. - Besluitvaardigheid - Gevoel voor lastige en intermenselijke verhoudingen
Als dit de functie eisen zijn voor een bestuurslid van de NDB dan mogen er nog wel een paar deze eisen eens heel goed doorlezen.
|
|
|
|
Als je van vreugde opspringt, zie dan toe dat niemand de grond onder je voeten weghaalt |
|
|
|
|
Janjansen
|
Geplaatst op 18-01-2010, 17:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Van alle NDB-bestuursleden wordt ondermeer het volgende verwacht:
- In staat zijn tot open en eerlijke communicatie en openstaan voor en het geven van feedback - Bestuurlijke ervaring hebben in complexe bestuurlijke omgevingen, gericht op beleids- en koersbepaling en de bewaking hiervan - Een visie hebben – of die kunnen ontwikkelen - en deze kunnen overdragen - Betrouwbaar zijn en integer - Het vermogen hebben om zich niet te veel te richten op incidentele gebeurtenissen, maar zich te richten op de visie en (middel)lange-termijn doelstellingen van de NDB - Dat zij vanuit hun eigen onafhankelijkheid verbinding zoeken met de collega-bestuursleden en zich committeren aan genomen bestuursbesluiten. - Besluitvaardigheid - Gevoel voor lastige en intermenselijke verhoudingen
Ik moet zeggen, dat de huidige NDB bestuursleden hieraan geen van allen voldoen en dat Sijmon Timmers - de VOORZITTER - hierop ook al geen uitzondering is.
Sijmon : goed voorbeeld doet goed volgen................. maar andersom helaas ook...!!
|
|
|
|
Niets werkt zo verhelderend als de waarheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjefke
|
Geplaatst op 20-01-2010, 13:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-01-2010, 13:23 Rve180 schreef:
[...]
Probeer je nou wat uit me te halen??
Volgens mijj heb ik een keer mijn pijlen laten spreken...... nou kijk ga ik er toch op in
|
Nee juist niet, ik vind je reaktie heel verstandig. Vind dat jij gewoon jezelf moet blijven. Natuurlijk heb jij geregeld je pijlen al laten spreken en ik spreek de hoop uit dat je je energie ook in de toekomst daar in blijft leggen. Je moet je niet te druk maken over achterkamertjespolitiek en zaken waar je weinig tot geen invloed op hebt. Als persoon waardeer ik jouw enorm. Dat wilde ik duidelijk maken. Hopelijk is dat nu duidelijker voor jou!
|
|
|
|
If the darts be with you, you got THE POWER! |
|
|
Rve180
|
Geplaatst op 20-01-2010, 13:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 20-01-2010, 13:29 Sjefke schreef:
[...]
Nee juist niet, ik vind je reaktie heel verstandig. Vind dat jij gewoon jezelf moet blijven. Natuurlijk heb jij geregeld je pijlen al laten spreken en ik spreek de hoop uit dat je je energie ook in de toekomst daar in blijft leggen. Je moet je niet te druk maken over achterkamertjespolitiek en zaken waar je weinig tot geen invloed op hebt. Als persoon waardeer ik jouw enorm. Dat wilde ik duidelijk maken. Hopelijk is dat nu duidelijker voor jou!
|
Dank je wel. Het was ook mmeer een geintje. (ben gaan nare jongen! al zeggen vele anders!!)
Ik heb juist na een rustig jaar in het darten alle energie weer terug gevonden. In zaandam en omstreken hebben we een leuk project gestart om ons nog meer energie te geven (marcel doet daar ook aan mee). neem eens een kijkje op onze site http://www.darts-toptraining.nl
Ik merk dat ik met de dag beter wordt weer.
|
|
|
|
www.gratisfruitmachines.com |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gold hedgehog 180
|
Geplaatst op 20-01-2010, 20:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
sorry dat ik schop de geruchten erin en ik las ergens via de roddels van iemand:
jeetje wil terugkeren als de voorzitter van DSWN en ik zou ook niet leuk vinden dat hij komt terug bij DSWN maar die gozers wisten helemaal niet wat gebeurt het als jeetje hen voor de gek zal houden? Ik vrees van wel ... maar ik gooi nooit meer bij DSWN als die jeetje terug is. Gelukkig speel ik niet meer bij DSWN.
Lekker gaat het nou wel!
|
|
|
|
Ik heb bijna 10 jaar gedart dus tijd voor het feest!!! |
|