|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
weggooier
|
Geplaatst op 05-01-2009, 11:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het marktaandeel was 18,1%. Lang niet slecht als je bedenkt dat we recht tegenover Boer zoekt vrouw (meer dan 3 miljoen kijkers) en De reünie zaten. Ook grappig is het om te zien dat we gisteravond net zoveel (ietsje pietsje meer zelfs) kijkers hadden als twee jaar terug toen Raymond die waanzinnige finale van Taylor w&oarote;n. in 2007, 1.434.000 in 2009, 1.441.000.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.prodartsmagazine.nl |
|
|
Stevemaish
|
Geplaatst op 05-01-2009, 12:23 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-01-2009, 11:35 weggooier schreef:
Het marktaandeel was 18,1%. Lang niet slecht als je bedenkt dat we recht tegenover Boer zoekt vrouw (meer dan 3 miljoen kijkers) en De reünie zaten. Ook grappig is het om te zien dat we gisteravond net zoveel (ietsje pietsje meer zelfs) kijkers hadden als twee jaar terug toen Raymond die waanzinnige finale van Taylor w&oarote;n. in 2007, 1.434.000 in 2009, 1.441.000.
|
Mooie cijfers hoor. Alleen ik denk dat er veel meer promotie gemaakt moet worden voor die uitzending. Overdag zag je nog allerlei vooraankondingen van wegmisbruikers en Undercover ipv de aankondiging voor de grote finale. Mss dat een volgende keer daar nog meer mensen mee te trekken zijn.
Verder vond ik het top dat alles via de stream te zien was, ik heb er van genoten!
|
|
|
|
ik ben een 9 darts gooier.......................helaas wel vanaf 301 |
|
|
|
|
|
|
|
|
weggooier
|
Geplaatst op 05-01-2009, 13:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het marktaandeel is eigenlijk heel simpel. Van alle mensen die gisteren, tussen 8 en 10 's avonds, TV keken, keek 18,1 % naar darts, dus zeg maar 1 op de 5. En dat is goed (Boer zoekt Vrouw had op hetzelfde moment 3,3 miljoen kijkers, met een marktaandeel van 41%!!!!). Het hoogste marktaandeel hebben we overigens met Barney's halve finale gehaald. 3 januari keken er, vanaf 11 uur 's avonds, 1,1 miljoen mensen. Een marktaandeel van 27%. Dus absoluut keken er gisteren meer mensen naar de finale, maar relatief keken er tijdens de halve finale meer mensen.
Dit bericht is gewijzigd op 05-01 13:08.
|
|
|
|
www.prodartsmagazine.nl |
|
|
|
|
Bouygeus
|
Geplaatst op 05-01-2009, 13:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Marcel,
Zie je in bovenstaand voorbeeld het verschil tussen aantallen en procenten ?
Juist het marktaandeel maakt het interessant voor omroepen / adverteerders / sponsors om te investeren in darts.
Als 1.4 miljoen mensen kijken en dat maar 2% marktaandeel heeft wordt het een stuk minder interessant om erin te investeren.
Vandaar mijn vraag 
edit: lol had mijn reply al een tijdje staan maar zie dat je ondertussen zelf al hebt gereageerd 
Dit bericht is gewijzigd op 05-01 13:31.
|
|
|
|
|
|
|
philthepower
|
Geplaatst op 05-01-2009, 14:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De kijkcijfers zijn natuurlijk maar schattingen. Het onderzoek richt zich op een panel van – slechts – 2.800 personen in 1.245 huishoudens. Om onbegrijpelijke redenen schijnt dit een representatief aantal te zijn. De getallen die hier vervolgens uitkomen worden toegepast op heel Nederland. Ik ben geen statisticus, maar ik heb wel mijn eigen mening over deze wijze van meting. En die mening is dat een kijkcijfer van 800.000 net zo goed 600.000 of 1.000.000 kan zijn.
Dit is trouwens bedoeld als een algemene opmerking en niet als flauw commentaar op de hoge kijkcijfers van SBS6. De kijkcijfers worden immers op alle zenders zo gemeten.
|
|
|
|
Nr. 8 op Darts.nu Order of Merit |
|