philthepower Geplaatst op 21-05-2008, 13:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Huidig nummer 1 van de BDO Robert Thornton maakt de overstap naar de PDC. En zo lijkt de PDC dus eindelijk een Schotse topper binnen de gelederen te krijgen.

Dit bericht is gewijzigd op 21-05 13:42.

meld dit bericht aan een moderator

In het paradijs van dit heelal... won Co het World Series of Darts Festival :-) 
weggooier Geplaatst op 21-05-2008, 14:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goeie zet van zowel Thornton als de PDC. Thornton heeft ontegenzeggelijk de kwaliteiten zich vast in de top 20 te spelen. Voor de PDC is het natuurlijk kicken om de nummer 1 van de BDO wereldranglijst in te lijven. Zeker als hij tevens de kampioen is van &earote;&earote;n van hun twee belangrijkste toernooien.

www.prodartsmagazine.nl 
Bouygeus Geplaatst op 21-05-2008, 15:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

wel grappig hoeveel mensen de PDC ondertussen heeft met kwaliteiten voor de top 20....

Goede zet voor hem denk ik.

BDO stelt niet veel meer voor m.i.

Easy money voor de matige darter

weggooier Geplaatst op 21-05-2008, 15:41 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Knap hoe de PDC zich ontwikkelt. Tot een paar jaar terug was er 1 Gigant en de rest was veelal vergane glorie. De top was goed, daaronder beduidend minder. Inmiddels zijn er inderdaad een mannetje of 40 die strijden om een plaatsje in de top 20. En ze zijn ook nog van goede kwaliteit.
De BDO kalft wat af. Natuurlijk hebben ze daar nog voldoende kwaliteit in huis met Anderson, Webster, Adams, Whitlock, etc. Maar je vraagt je toch steeds af welke topper er nu weer overstapt. Terwijl dat andersom niet gebeurd. (En nu niet aankomen met Greebe, Coote en Martin).

www.prodartsmagazine.nl 
wesley Geplaatst op 21-05-2008, 16:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

En weer een die vertrekt richting de PDC. Als de BDO/WDF niet snel met nieuwe grote TV toernooien komt kan je er op gaan zitten wachten dat spelers als Anderson,Whitlock,Fitton,Webster,enz. ook gaan overstappen om serieus geld te verdienen

www.smitsroyaltyplayers.nl 
Alfred Geplaatst op 21-05-2008, 16:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dit was wel te verwachten !!!
Wie Volgt ?

Alweer een bosje Bloemen 
Cober Geplaatst op 21-05-2008, 16:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

fordham over een jaar, voor de food en beverage :P..

jaja.... 
philthepower Geplaatst op 21-05-2008, 20:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Toch heeft de BDO nog steeds een sterke top, alleen wat daarachter zit is matig. Anderson is in potentie &earote;&earote;n van de beste darters ter wereld, dat hebben we vorig jaar gezien. Webster in topvorm doet daar weinig voor onder. Ook Adams, Fitton en Whitlock zijn spelers die bij de PDC in de top 20 zouden thuishoren.

Er wordt hier gesproken van een grote groep, zo'n man of 40, die voor de top 20 in aanmerking komen, maar dat vind ik wel meevallen. Als ik zie wie er nu in de top 20 van de Order of Merit staan, dan zie ik diverse spelers die minder zijn dan een Adams, Fitton en Whitlock en met wie zelfs Hankey, Walton, O'Shea, dat soort spelers zich kunnen meten. Ik denk aan Tabern (13), Bates (14), Painter (17), Ovens (18), Mason (19), Dudbridge (20). Kijk je nog verder naar beneden, dan staan er genoeg spelers in de top 30/40 die door een betere speler van de BDO vervangen kunnen worden. Wat dat betreft zit er nog best wat rek in de top van de PDC om nog sterker te worden.

christian Geplaatst op 22-05-2008, 07:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Weer een top speler weg,

De eneige,echt top spelers vind ik,gary anderson,en markwebster.

Martin Adams vind mischien wel een beetje overschat,kijk maar naar ze gemiddelde.
Ook niet echt hoog.Gewoon een gemiddelde van een top 10 speler van de pdc.
En zoveel finales heeft die nou ook niet gewonnen en gespeeld voor een top speler

Ado den haag 
Bouygeus Geplaatst op 22-05-2008, 08:14 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het grote verschil met de BDO is de breedte van de spelers.

Er zijn enorm veel spelers die - op een goede dag - zomaar een toernooi kunnen winnen. Meerdere top prestaties ( lees kwart- halve - finales) in de PDC spreekt voor mij meer tot de verbeelding dan het winnen van de Winmau bijvoorbeeld.

De top bij de BDO bestaat uit een mannetje of 10 die geen modderfiguur zouden slaan bij de PDC.. Vice versa denk ik dat de top 50 zomaar in staat zijn om de Lakeside te winnen.

Dat is het grote verschil.

Stalscu Geplaatst op 22-05-2008, 13:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je nu eens een paar jaar terug kijkt, nog voordat Barney overgestapt was. Was er altijd een discussie welke bond sterker was.

Ik denk dat nu onderhand wel eens is bewezen dat de BDO toendertijd gewoon sterker was.

een zeer sterke BDO tegen Phil was het. En niet anders.

Zelf spelen in de premier league? Ga naar www.dartproleague.com  
philthepower Geplaatst op 22-05-2008, 13:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-05-2008, 13:13 Stalscu schreef:
Als je nu eens een paar jaar terug kijkt, nog voordat Barney overgestapt was. Was er altijd een discussie welke bond sterker was.

Ik denk dat nu onderhand wel eens is bewezen dat de BDO toendertijd gewoon sterker was.

een zeer sterke BDO tegen Phil was het. En niet anders.

Dat klopt wel aardig denk ik, al waren huidige toppers als Anderson, Webster, Thornton, Wade destijds nog geen topper bij de BDO.

Jeroenvdv Geplaatst op 24-05-2008, 16:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Alweer een topper weg bij de BDO...

Wanneer gaat de BDO nou een snappen dat ze iets aan de beloning moet veranderen om de echte toppers bij zich te houden..

Als het zo doorgaat houd je alleen Adams, Walton en de andere spelers over die trouw blijven aan de BDO omdat ze daar hun hele carriere al spelen..

Dat Webster of Anderson nog niet overgestapt zijn verbaast me enigzins aangezien Anderson al een aantal toernooien bij de PDC gespeeld heeft en Webster door over te stappen misschien wel professioneel darter kan worden.

jvdv83.hyves.nl voeg me maar toe 
Adrianlewis Geplaatst op 28-05-2008, 12:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Who is next??

Ik denk Gary Anderson

philthepower Geplaatst op 29-05-2008, 16:27 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-05-2008, 12:20 Adrianlewis schreef:
Who is next??

Ik denk Gary Anderson

Ik heb een beter idee: &earote;&earote;n dartsbond    

cookie Geplaatst op 29-05-2008, 16:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Misschien kijkt Webster wel naar Jelle Klaassen. En ziet hij dat hij nu meer voldoening uit dit spelletje kan halen dan bij de PDC.

Dartteam Diablo's D.S.W.N. 
philthepower Geplaatst op 30-05-2008, 13:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

De PDC is wel geweldig bezig hoor. Nu hebben ze weer een Irish Matchplay en een Finland Qualifier toegevoegd waarvan de winnaars zich plaatsen voor de voorronde van het WK. Het wordt zo steeds meer een &earote;cht WK.