|
|
|
|
|
|
|
weggooier
|
Geplaatst op 21-05-2008, 15:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Knap hoe de PDC zich ontwikkelt. Tot een paar jaar terug was er 1 Gigant en de rest was veelal vergane glorie. De top was goed, daaronder beduidend minder. Inmiddels zijn er inderdaad een mannetje of 40 die strijden om een plaatsje in de top 20. En ze zijn ook nog van goede kwaliteit. De BDO kalft wat af. Natuurlijk hebben ze daar nog voldoende kwaliteit in huis met Anderson, Webster, Adams, Whitlock, etc. Maar je vraagt je toch steeds af welke topper er nu weer overstapt. Terwijl dat andersom niet gebeurd. (En nu niet aankomen met Greebe, Coote en Martin).
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
www.prodartsmagazine.nl |
|
|
|
|
|
|
|
|
philthepower
|
Geplaatst op 21-05-2008, 20:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Toch heeft de BDO nog steeds een sterke top, alleen wat daarachter zit is matig. Anderson is in potentie &earote;&earote;n van de beste darters ter wereld, dat hebben we vorig jaar gezien. Webster in topvorm doet daar weinig voor onder. Ook Adams, Fitton en Whitlock zijn spelers die bij de PDC in de top 20 zouden thuishoren.
Er wordt hier gesproken van een grote groep, zo'n man of 40, die voor de top 20 in aanmerking komen, maar dat vind ik wel meevallen. Als ik zie wie er nu in de top 20 van de Order of Merit staan, dan zie ik diverse spelers die minder zijn dan een Adams, Fitton en Whitlock en met wie zelfs Hankey, Walton, O'Shea, dat soort spelers zich kunnen meten. Ik denk aan Tabern (13), Bates (14), Painter (17), Ovens (18), Mason (19), Dudbridge (20). Kijk je nog verder naar beneden, dan staan er genoeg spelers in de top 30/40 die door een betere speler van de BDO vervangen kunnen worden. Wat dat betreft zit er nog best wat rek in de top van de PDC om nog sterker te worden.
|
|
|
|
In het paradijs van dit heelal... won Co het World Series of Darts Festival :-) |
|
|
|
|
Bouygeus
|
Geplaatst op 22-05-2008, 08:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Het grote verschil met de BDO is de breedte van de spelers.
Er zijn enorm veel spelers die - op een goede dag - zomaar een toernooi kunnen winnen. Meerdere top prestaties ( lees kwart- halve - finales) in de PDC spreekt voor mij meer tot de verbeelding dan het winnen van de Winmau bijvoorbeeld.
De top bij de BDO bestaat uit een mannetje of 10 die geen modderfiguur zouden slaan bij de PDC.. Vice versa denk ik dat de top 50 zomaar in staat zijn om de Lakeside te winnen.
Dat is het grote verschil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
philthepower
|
Geplaatst op 22-05-2008, 13:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 22-05-2008, 13:13 Stalscu schreef:
Als je nu eens een paar jaar terug kijkt, nog voordat Barney overgestapt was. Was er altijd een discussie welke bond sterker was.
Ik denk dat nu onderhand wel eens is bewezen dat de BDO toendertijd gewoon sterker was.
een zeer sterke BDO tegen Phil was het. En niet anders.
|
Dat klopt wel aardig denk ik, al waren huidige toppers als Anderson, Webster, Thornton, Wade destijds nog geen topper bij de BDO.
|
|
|
|
In het paradijs van dit heelal... won Co het World Series of Darts Festival :-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|