|
|
|
|
|
|
|
whocares
|
Geplaatst op 01-05-2008, 19:37 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik heb net het stukje zitten lezen maar dhr schoofs zegt daarin gelijk hebben of gelijk krijgen daar tussen is een groot verschil en de opmerking wat stelt een afspraak dan nog voor nu daar wil ik dan wel even op reageren was het niet dhr schoofs die met de wdf bdo een afspraak aan ging om een aantal toernooien te organiseren en heeft hij niet de pdc spelers erbij gehaald tegen de zin in van de wdf bdo en het ze eigenlijk gewoon de strot door geduw omdat hij bang was dat er anders geen publiek zou komen en omdat ze anders ook raymond kwijt zouden raken voor de nederlandse toernooien maar wel gewoon de punten blijven geven van een wdf bdo toernooi terwijl die zelfde pdc spelers op elk ander wdf bdo toernooi niet welkom zijn
ik ben ook van mening dat het jammer is dat nederland een paar grote toernooien kwijt raakt maar dit komt door mensen zoals dhr schoofs die teveel verschillende belangen door elkaar laten lopen en niet echt voor de sport gaan als ze van het begin af aan gewoon de wdf bdo spelers hadden laten spelen zonder de pdc spelers had sbs 6 nu waarschijnlijk nog wel uitgezonden maar nu zijn de andere spelers bekend geworden heeft sbs6 inmiddels gezien dat darts meer is dan de namen die op de lakeside spelen en dat die ook best goed zijn
en wat betreft het gelijk hebben en krijgen denk ik dat dhr schoofs ook naar zich zelf mag kijken dit gezegd hebbende blijft het een vervelende zaak dat die toernooien gestopt zijn maar mischien liepen we wel een beetje op grote voet en wilden we teveel zonder echt aan de sport te denken en dan gaat het vaker mis
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
Triple16
|
Geplaatst op 01-05-2008, 20:39 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-05-2008, 19:37 whocares schreef:
...was het niet dhr schoofs die met de wdf bdo een afspraak aan ging om een aantal toernooien te organiseren en heeft hij niet de pdc spelers erbij gehaald tegen de zin in van de wdf bdo en het ze eigenlijk gewoon de strot door geduw ...
|
Nee. De WDF heeft niets met de IDL of WDT te maken. Het waren Schoofs en Van Barneveld die de nek uitstaken en twee grote toernooien in Nederland durfden te organiseren. Het enige dat de WDF deed was rankingpunten toekennen aan deze onafhankelijke invitatietoernooien. En dat kwam mooi uit, want terwijl de PDC en SKY toernooi na toernooi uit de grond stampten deed de WDF helemaal niets. Zij hielden het bij de Masters en Lakeside, en kregen vanuit Nederland opeens nog twee majors in de schoot geworpen.
Het was wel slim geweest om zullk soort afspraken te maken, bijvoorbeeld dat invitatie ALTIJD op basis van de WDF of BDO ranking zou gaan en dat PDPA leden niet mee konden doen. Schoofs had daar natuurlijk wel wat voor terugverwacht, en dan krijg je bij Croft ook nul op rekest. Verder had de WDF wel eens een flinke lobby op kunnen zetten om de IDL en WDT op de britse TV te krijgen, die extra inkomsten zouden het voortbestaan ook veilig hebben gesteld.
Maar goed, Schoofs is gewoon de pot die de ketel verwijt, want hij is zelf net zo erg als Hearn. Alleen wat minder uitgekookt en veeeeel minder rijk  Het is gewoon dat eeuwige politieke gezeik in de darts dat alles in de vernieling helpt, en de fans zijn weer de dupe 
|
|
|
|
This message will selfdestruct |
|
|
whocares
|
Geplaatst op 02-05-2008, 09:25 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
sorry triple 16
maar die toernooien konden alleen doorgaan als er punten aan verleend werden en daar heeft dhr schoofs is vaker voor naar engeland geweest omdat te regelen
dhr schoofs heeft in die tijd echt vaak bij de gezetten en gepraat en afspraken gemaakt en inderdaad op de zelfde basis als de lakeside dus met uitnodigingen en wildcards en dat is nu net wat dhr schoofs later de wdf en bdo door de strot heeft geduwt dat er in die plaatsen ook pdc spelers zou moeten spelen terwijl er een afspraak ligt dat het een topranking toernooi is van de wdf bdo dus die speler hebben niets aan die punten en krijgen die ook niet maar nemen ze wel weg van wdf bdo spelers en daar waren ze bij de wdf en bdo niet blij mee sterker nog op tegen maar het werd er toch door gedrukt ook omdat raymond toen net overgestapt was en die zou er moest toch op zijn eigen toernooien spelen wel denk ik dat raymond buiten deze situatie staat en daarin geen beslissing of wat dan ook gedaan heeft die had de stap naar het andere kamp namelijk al genomen en wetende dat dit betekende dat hij dan de grote toernooien in nederland niet meer zou kunnen spelen maar je zegt het zelf heel goed het is de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet wat de dhr schoofs betreft en sbs 6 heeft laten zien dat ze ook niet voor de sport zijn en er weinig kijk op hebben want ook met alleen wdf bdo speler zet je gewoon een klasse toernooi neer waar meer dan genoeg mensen naar willen kijken en als ze daar toch te bang voor zijn dat dit niet het geval is trek dan de stekker uit 1 toernooi en kijk wat er gebeurd is het dan zo kun je daarna altijd nog de 2de stekker eruit trekken dit was de weg van de minste weerstand en geen risico durven lopen een beetje zwak
|
|
|
|
|
|
|
Triple16
|
Geplaatst op 02-05-2008, 12:09 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Oke, ik wil ook niet de illusie wekken dat ik zou weten wat er tussen deze partijen besproken is.  Ik heb wel altijd het idee gehad dat afspraken er waren door wederzijdse afhankelijkheid en niet door betrokkenheid. Vooral vanuit de BDO gezien vind ik dat een blunder, ze wisten dat er een concurrent was met wie Schoofs ook in zee kon gaan. Natuurlijk leek dat lange tijd welhaast onmogelijk, maar toch...
Gezien de uitkomst van (juridische) geschillen lijkt het me wel duidelijk dat er geen keiharde afspraken waren en dat Schoofs in principe jan en alleman mocht uitnodigen voor z'n toernooien. Het blijft een steek in de rug om dat ook daadwerkelijk te doen! Daarom ben ik ook helemaal met jou eens dat Schoofs niet moet preken over afspraken nakomen e.d. Ik wil er wel bij zeggen dat de BDO het niet makkelijk maakt om loyaal te blijven als de zaken slecht lijken te gaan. Hadden zij meer betrokkenheid getoond dan had Schoofs zich meer gesteund gevoeld op het moment dat SBS achter Barney aan hobbelde. Hij moet toch investeringen terug verdienen en angst bleek een slechte raadgever... Maar goed dat is allemaal de koe in de kont kijken. 
Toch verbaast het me nog een beetje dat Schoofs niet zijn hele ziel aan Hearn heeft verkocht. Ik had echt verwacht dat 2008 nog een keer 50-50 zou zijn en dat in 2009/2010 &earote;&earote;n of beide toernooien als PDC major op de kalender zouden staan. Ik vind het redelijk naief om te denken dat je van twee walletjes kan snoepen of dat je Hearn een vinger kan geven zonder je hand kwijt te raken!
|
|
|
|
This message will selfdestruct |
|
|
qwerty
|
Geplaatst op 02-05-2008, 16:17 |
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Hoe dan ook, ben benieuwd hoe de PDC denkt het nederlands darten weer populair te krijgen... laat staan veroveren zoals aangekondigd. Tot nu toe niets dan afzeggingen (Thialf Open, gvd miljoenen en nog es miljoenen budget, en omdat er een sponsor afhaakt kunnen ze geen 20.000 pond prijzengeld uitbetalen... weer een toernooi weg wat nog meetelde voor de OOM ook...) IDL & WDT weg... daar had de PDC toch ook inmiddels een vinger in de pap... tot nu toe zie ik alleen maar dat de PDC het nederlandse darten (op tv) tot de grond toe afbreekt... ben benieuwd hoe ze denken het weer op een nivo te krijgen van pak 'm beet 4/5 jaar geleden toen de zalen in nederland nog wel redelijk vol zaten en de kijkcijfers wel goed waren!
|
|
|
|
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong |
|
|
Bouygeus
|
Geplaatst op 05-05-2008, 11:57 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat een probleem van de PDC is..
Deze organisatie kijkt alleen naar locaties waar geld te halen valt.. Er volle zalen zijn en de hoofdprijs voor tickets gevraagd kan worden. Als dat dan toevallig in Nederland is komen ze langs.
Overigens is het afzeggen van 2 grote toernooien iets wat er natuurlijk al een tijdje aan zit te komen.. Zodra darten in NL populair begon te worden moeten mensen het zo nodig weer uitmelken door kostte wat het kost 2 of 3 grote evenementen op te zetten.. Zalen zitten niet of nauwelijks vol (op finale weekenden na). Een zendgemachtigde die meer tijd spendeert aan de belspelletjes dan aan het darten zelf.
Kortom Nederland is gewoon niet geintereseerd in MEERDERE grote toernoeien.
Overigens denk ik dat het toernooi van de PDC ergens dit jaar wel een succes gaat worden.. Simpelweg omdat het publiek de grote jongens aan het werk wilt zien.. En niet zit te wachten op - met alle respect - Niels de Ruijter en consorten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bouygeus
|
Geplaatst op 06-05-2008, 08:49 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In mijn ogen zijn het de fans die de spelers in eerste instantie in de kou hebben laten staan.
De afgelopen edities kunnen nou niet de boeken in gaan als best bezocht. Qua sfeer viel het m.i. ook erg tegen.
Anderzijds kenmerkt het ook weer de mentaliteit van Dhr. Schoofs. Het ooit opgezette toernooi "voor de fans" wordt wegens duistere redenen aan de kant geschoven.
Dan vraag ik me af wat er dan precies "voor de fans" was....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
weggooier
|
Geplaatst op 09-05-2008, 12:45 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-05-2008, 08:49 Bouygeus schreef:
In mijn ogen zijn het de fans die de spelers in eerste instantie in de kou hebben laten staan.
De afgelopen edities kunnen nou niet de boeken in gaan als best bezocht. Qua sfeer viel het m.i. ook erg tegen.
Anderzijds kenmerkt het ook weer de mentaliteit van Dhr. Schoofs. Het ooit opgezette toernooi "voor de fans" wordt wegens duistere redenen aan de kant geschoven.
Dan vraag ik me af wat er dan precies "voor de fans" was....
|
Zo duister zijn de redenen volgens mij niet. Als de PDC geen spelers levert en SBS niet uitzendt (niet vreemd als Van Barneveld, Taylor, Van Gerwen, etc. niet meedoen), zullen de sponsors ook niet zo happig zijn er nog geld in te pompen. Wat je zegt over de fans, onderschrijf ik volledig. De afgelopen jaren werd er op zeer hoog niveau gedart. Belachelijk dat er zo weinig mensen in de zaal zaten. En echt enthousiast werden de w&earote;l-aanwezigen ook bijna nooit. Gemiste kans.
|
|
|
|
www.prodartsmagazine.nl |
|
|
|
|
|
|
dartty
|
Geplaatst op 02-06-2008, 21:22 |
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
Schoofs brengt zijn verhaal over IDL en WDT naar buiten:
De Nederlandse dartssport verloor dit jaar de twee grote televisietoernooien. Zowel de International Darts League (IDL) als de World Darts Trophy (WDT) worden niet meer afgewerkt, doordat de PDC besloot om zich terug te trekken. De dartsbond waar onder anderen Phil Taylor, Raymond van Barneveld, Michael van Gerwen, Jelle Klaasen en Vincent van der Voort gooien, verbood haar leden om op de toernooien te spelen.
Via een rechtszaak heeft organisator Ad Schoofs nog geprobeerd om dit te voorkomen. Hij schermde met een duidelijk akkoord met PDC-voorzitter Barry Hearn en uitzendgerechtigde SBS6. De organisator uit Bladel kreeg geen gelijk, maar is nog niet klaar met het verhaal. In Darts International kondigt hij aan de waarheid volledig naar buiten te brengen in de komende edities van het magazine.
"De opkomst en ondergang van de mooiste Nederlandse dartstoernooien ooit, worden volledig beschreven en tot op de draad ontrafeld", zo wordt er in het maandelijkse blad aangekondigd. Hierin wordt ook direct benadrukt dat niet enkel het 'verhaal-Schoofs' gehoord zal worden.
"Getuigen worden gehoord, E-mails met bewijs worden afgedrukt en de geschiedenis wordt tot in detail aan u voorgelegd", zo wordt de lezer opgewarmd. "De beerput gaat volledig open", eindigt de Peter R de Vries-achtige aankonding in Darts International.
Bron: Infodarts
|
|
|
|
Ik speel geen darts, maar ben heel gek op darts en... op "The Flying..." |
|
|
|