|
Stalscu
|
Geplaatst op 12-06-2007, 01:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
1 op 1 copie infodarts.nl
Als uniek experiment hadden enkele deelnemers aan het BlueSquare UK Open het afgelopen weekend een hartslagmeter om hun lichaam. De PDC wilde hiermee de kijkers van SkySports op een interessante manier laten zien of een speler gedurende een wedstrijd onder druk staat. Phil Taylor droeg afgelopen zaterdag een hartslagmeter en verrassend genoeg was zijn hartslag tijdens de negende leg tegen Peter Manley hoger dan tijdens de 9-darter tegen Wes Newton. Voordat The Power zaterdag het podium betrad had de dertienvoudig wereldkampioen een hartslag van 93 slagen per minuut. Over de drie complete wedstrijden tegen achtereenvolgens Peter Manley, Wes Newton en Dennis Priestley had Taylor een gemiddelde hartslag van 130. Zijn piek lag op 147 na het binnenslepen van de negende leg tegen Peter Manley, die Taylor op een 7-2 voorsprong zette. Tijdens en na de beslissende dubbel twaalf voor zijn 9-darts finish tegen Wesley Newton was die hartslag een paar slagen lager.
----
Interessant. Ik denk alleen dat het bij de verkeerde proefpersoon is geprobeerd, want hij heb alles al meegemaakt, en dat 10x. Bij iemand die minder gewonnen heeft, zullen er toch meer zenuwen mee spelen denk ik.
Ik zou dat wel eens bij Co willen zien. Zou misschien verklaren waarom het vaak niet loopt als het er om gaat.
Misschien moet ie dan ook gaan mediteren of zo, hiermee kan je bv je ademhaling of hartslag leren controleren.
Maar ik weet niet of Co open staat voor zulke onderzoekjes.
Had ik het talent van die gasten maar, ik zou zulke dingen dus echt helemaal uit gaan zoeken als ik profspeler zou zijn.
Dit bericht is gewijzigd op 12-06 01:18.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Hup NAC! |
|
|
humberto
|
Geplaatst op 12-06-2007, 01:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Vincent van der Voort was ook een leuke geweest, omdat die volgens mij nog niet veel ervaring had met zo ver komen op een groot podium en omdat die een aantal wedstrijden met een beslissende leg met 11-10 heeft gewonnen. Ik ben best benieuwd naar het effect daarvan op zijn hartslag.
Ik begreep overigens uit het verhaal op planetdarts.tv (dat was wat uitgebreider) dat de hartslag van meerdere spelers gemeten was, maar alleen bij Taylor werd de piekwaarde genoemd. Verder kan ik me goed vinden in je verhaal over Co Stompe. Ik heb bij een aantal dingen die Barney doet of deed sterke twijfels (acupunctuur, haptonomie, mediteren enz) maar hij grijpt wel elke mogelijkheid aan waarvan hij denkt dat het zijn niveau naar een nog hoger peil kan brengen en dat vind ik erg te prijzen.
Dit bericht is gewijzigd op 12-06 01:47.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stalscu
|
Geplaatst op 12-06-2007, 15:01 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Tsja, wat ik al zei. Als ik prof zou zijn, zou ik zelf al zulke dingen onderzoeken. Want bv de hartslag, kan enorme invloed hebben op je concentratie dus beinvloedt je prestatie dan waarschijnlijk ook.
En zo zijn er wel meer dingen die ik als prof zou onderzoeken. Zoals doorbloeding, warming-up, oogreflexen etc.
Klinkt allemaal wat nutteloos, maar waarom zou je het niet doen? Slechter word je er niet van.
Bovendien: ik vind dat als je prof bent, je ook alles er aan moet doen om zo goed mogelijk te worden. Dus ook ALLE mogelijke variabelen in deze sport moet onderzoeken.
Ik merk het nu al wel, de simpele dingen die ik bij houd, die hebben mij al zoveel beter gemaakt. Kan je na gaan als je bijgestaan wordt door bv een fysio of zo. Dan krijg je zoveel data, en daar kan je allemaal aan werken.
Ben ik van overtuigd.
Dit bericht is gewijzigd op 12-06 15:09.
|
|
|
|
Hup NAC! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sec
|
Geplaatst op 16-06-2007, 17:31 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als je rustig loopt heb je normaal toch geen problemen met je ademhaling..adem dan zo ontspannen mogelijk, speelt geen rol door mond of neus, hetgeen je het beste ligt. Ga je sneller lopen moet je in principe niets veranderen, alleen houden sommige mense doordat ze vermoeid worden hun adem wat in. Als je wat intensieve loopt let je er best op dat je goed uitademt, lucht in komt er altijd maar je moet vooral goed uitademen dan.
Uiteraard heeft je ademhaling invloed op je hartslag: doe eens een hr-meter aan en hou je adem maar eens in en je zal zien. Tijdens het lopen hebben je spieren zuurstof nodig, krijgen ze te weinig zuurstof binnen ( bv als je te weinig uitademt stapel je meer CO² op ) ga je mss sneller verzuren dan wanneer er altijd voldoende plaats is voor verse lucht.
dus ademhaling is wel belangrijk 
|
|
|
|
5 times CHAMPION OF DARTS.NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU and leader of the Darts.nu O.O.M.: |
|
|
|