Triple16 Geplaatst op 07-01-2007, 11:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als je de Lakeside wint ben je verzekerd van deelname voor de komende DRIE jaar. Is dat nou wel zo'n goede regel?

Volgens mij is de regel ingevoerd om Fordham in de Lakeside te krijgen. Op zich sympathiek, Andy had een nare blessure achter de rug en heeft wat andere lichamelijke problemen gehad waardoor hij niet genoeg punten kon verzamelen.

Maar is drie maal niet te veel van het goede? Andy heeft na zijn prachtige overwinning werkelijk geen goeie pijl meer gegooid. Verdient zijn geld tegenwoordig als TV persoonlijkheid en traint z'n darts bijna niet meer.
Volgens eigen zeggen is hij de laatste weken weer hard aan het trainen, volgens stamgasten van z'n kroeg zit hij de hele dag naast het dartsbord met een lager in de hand...(NB: van horen zeggen, breng ik niet als feit)
't Is nog even afwachten, maar ik denk niet dat hij morgen potten kan breken tegen een pro als Simon Whitlock. 9-0 in legs lijkt me zelfs niet onwaarschijnlijk.

Bij de huidige kampioen zijn we natuurlijk niet helemaal objectief, iedereen gunt Jelle nog een paar optredens op Lakeside. Ook zijn tegenvallende resultaten zijn te verdedigen, zo jong met al die aandacht etc. Maar stel dat hij nog zo'n rampjaar heeft en weer ongeplaatst komt....wordt dat dan geen aanfluiting?

Ik vind het terecht dat hij zijn titel mag verdedigen, ongeacht z'n ranking op dat moment. Maar nu heeft hij die kans gehad en zou hij eigenlijk weer gewoon moeten kwalificeren zoals ieder ander.

meld dit bericht aan een moderator

This message will selfdestruct 
Dart_bitch Geplaatst op 07-01-2007, 22:31 Reageer
user icon
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik vind 3 keer ook wel erg veel.
Ik vind als je de lakeside hebt gewonnen, mag je het jaar daarop zowieso nog terug komen. en daarna gewoon weer vechten voor het mooie plaatsje op de lakeside

I Don't Like Darts ... I LOVE IT!! 
Mrb Geplaatst op 07-01-2007, 22:33 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

na je overwinning terugkeren is voldoende 3 jaar is teveel

bolleke Geplaatst op 08-01-2007, 10:42 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is een normale gang van zaken toch als je het jaar daarop terug mag komen om je titel te verdedigen, maar drie keer vind ik wel erg veel.
Waarom hebben ze dit eigenlijk ingevoerd???
En zo een regel invoeren om het iemand gemakkelijk te maken omdat er blessure's zijn en dat drie jaar lang vind ik echt van de gekke.

Dit bericht is gewijzigd op 08-01 10:44.

Gandalfwizard Geplaatst op 09-01-2007, 00:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-01-2007, 10:42 bolleke schreef:
Het is een normale gang van zaken toch als je het jaar daarop terug mag komen om je titel te verdedigen, maar drie keer vind ik wel erg veel.
Waarom hebben ze dit eigenlijk ingevoerd???
En zo een regel invoeren om het iemand gemakkelijk te maken omdat er blessure's zijn en dat drie jaar lang vind ik echt van de gekke.

Dit bericht is gewijzigd op 08-01 10:44.

Voor de media-aandacht natuurlijk: oud-kampioenen (zeker een populaire speler als Fordham) garanderen publiciteit en dus meer sponsorinkomsten voor het toernooi.
Ik ben het er zelf niet mee eens, ik ben het met Bolleke eens dat de winnaar de kans moet krijgen zijn of haar titel te verdedigen.Maar goed, hoe vaak komt het voor dat de kampioen van vorig jaar zich niet plaatst?! Topsport is keihard, dat zou ook voor ex-winnaars moeten gelden.

Ach, het had nog erger gekund, ik heb weleens gelezen dat bij bepaalde belangrijke golftoernooien oud-winnaars ALTIJD een plekje in het toernooi krijgen. Daar heb je dus ook 75-jarigen rondlopen die bij wijze van spreken net na de Tweede Wereldoorlog dat toernooi wonnen. Alle respect daarvoor, maar als je al jaren geen prof meer bent, hoor je gewoon niet meer op zo'n toernooi thuis.

Darts...de belangrijkste bijzaak ter wereld!