Fred raket Geplaatst op 30-10-2006, 14:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vanaf 18 December Barst het weer los Het Wereldkampioenschap van de PDC.

Zal Raymond v Barneveld   een paar rondes verder komen ..?

Zal Phil Taylor weer  winnen..?

Graag hier je meningen delen met onze forummers  over  dit  Spektakel.

( geen vergelijkingen met BDO en PDC) daar hebben de meeste forummers al genoeg van

De dip van Wayne Mardle

is Andersson niet te oud.

Verzin een mooi onderwerp om te bespreken  

meld dit bericht aan een moderator

Never change a winning dart. 
Thedutch tedhankey Geplaatst op 30-10-2006, 15:56 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ga voor een verassende winaar: Phil Taylor. Waarschijnlijk denke jullie nu:''Hoe verzint die het''?, maar ja ik hou van verrassingen. En als Barney en Phil elkaar niet tegenkomen voor de finale, zou dat wel eens de finale kunnen worden!

Stevemaish Geplaatst op 30-10-2006, 16:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 30-10-2006, 15:56 Thedutch tedhankey schreef:
Ik ga voor een verassende winaar: Phil Taylor. Waarschijnlijk denke jullie nu:''Hoe verzint die het''?, maar ja ik hou van verrassingen. En als Barney en Phil elkaar niet tegenkomen voor de finale, zou dat wel eens de finale kunnen worden!

Daar hoopt denk ik iedereen op! volgend jaar zijn ze waarschijnlijk 1 en 2 van de PDC en spelen ze hopelijk vaak tegen elkaar in een partij over meer sets.
Ik denk dat er, net als vorig jaar, diverse geplaatste spelers al voor de kerst naar huis kunnen. Er zal vast wel een chinees of een Dominicaan zijn die voor sensatie zorgt

ik ben een 9 darts gooier.......................helaas wel vanaf 301 
Thedutch tedhankey Geplaatst op 30-10-2006, 16:38 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 30-10-2006, 16:34 Arjan schreef:
[...]

Daar hoopt denk ik iedereen op! volgend jaar zijn ze waarschijnlijk 1 en 2 van de PDC en spelen ze hopelijk vaak tegen elkaar in een partij over meer sets.
Ik denk dat er, net als vorig jaar, diverse geplaatste spelers al voor de kerst naar huis kunnen. Er zal vast wel een chinees of een Dominicaan zijn die voor sensatie zorgt

Dominicaan,jke kunt het eigenlijk niet serieus nemen, zo toernooi.

Checker Geplaatst op 30-10-2006, 21:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Net als sommige kleine opdondertjes die hier alleen maar onzin posten dus....

Mr. Showtime!! 
Dtsk Geplaatst op 31-10-2006, 12:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

als ze taylor willen verslaan dan moet ze het doen in taylor's zelfgemaakte circus tavern zoals john part het deed en dennis priestley, dan krijg je pas echt oorlog :P:P

mijn vraag is meer met welke outfit taylor nu weer komt opzetten vorige week speelde hij al in het groen de bavaria speelde hij in het oranje, en speelt hij wel of niet met zijn favoriete shafts of speelt ie ook op het wk als handicap met de aliniumshafts waar hij nu ook al tijdje mee speelt en nog zijn partijen wint

kortom het wordt een boeiende editie met taylor en barneveld in het deelnemersveld, zou wayne mardle weer de halve finales halen, gaat part na 2 jaar tijd weer eens de kwartfinales halen in de circus tavern ?????

Stevemaish Geplaatst op 31-10-2006, 12:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 31-10-2006, 12:20 Dtsk schreef:
als ze taylor willen verslaan dan moet ze het doen in taylor's zelfgemaakte circus tavern zoals john part het deed en dennis priestley, dan krijg je pas echt oorlog :P:P

mijn vraag is meer met welke outfit taylor nu weer komt opzetten vorige week speelde hij al in het groen de bavaria speelde hij in het oranje, en speelt hij wel of niet met zijn favoriete shafts of speelt ie ook op het wk als handicap met de aliniumshafts waar hij nu ook al tijdje mee speelt en nog zijn partijen wint

kortom het wordt een boeiende editie met taylor en barneveld in het deelnemersveld, zou wayne mardle weer de halve finales halen, gaat part na 2 jaar tijd weer eens de kwartfinales halen in de circus tavern ?????

Mardle is ook alles of niks hoor. De premier league was drama net als de afgelopen 2 jaar (muv ladbrokes 06) daarvoor pakte die nog wel eens de finale tegen phil mee.
Part zelfde verhaal, wint de Las Vegas, maar de rest van het jaar
Priestley doet het ook goed dit jaar, maar of hij de finale weer eens kan halen? het zou mij verbazen.

ik denk dat iedereen hoopt of een finale rvb -pt over b.o. 13 sets. dat blijft toch de mooiste kraker.

Thedutch tedhankey Geplaatst op 31-10-2006, 16:25 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 30-10-2006, 21:04 Checker schreef:
Net als sommige kleine opdondertjes die hier alleen maar onzin posten dus....

Kom nou, je gaat toch niet naar een dartzaal voor een Dominicaan, die in zn eigen land geen eens een eigen dartbord heeft. Tis te hopen dat die zn vlucht kan betalen. Nodig dan gewoon iemand uit die op de ranking net buiten de deelnemers valt..

qwerty Geplaatst op 08-11-2006, 20:11 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

Ben het met je eens Ted
Het doet me een beetje denken aan Hans van Helden. (Wie kent 'm nog???) Dat was 25 jaar terug een vaste waarde op het WK schaatsen en werd op de 10km steevast 2 rondjes gelapt. Zo is het met de dominicanen en zuidafrikanen natuurlijk ook. Ik vind het echt plausibel dat de PDC meer internationale spelers uitnodigt hoor, maar kom op, een beetje nivo mogen we toch wel verwachten?? Dat doen ze bij de BDO toch echt beter. Daar kunnen ze zich proberen te kwalificeren voor het hoofdtoernooi en moet je dus echt goed genoeg zijn. We gaan weer een aanta 70-min gemiddeldes zien op het PDC wk en ik denk niet dat we een 80-minner gaan zien op lakeside.

Verder staat mij persoonlijk de ambiance van Purfleet niet aan (komt in elk geval zo over op tv) maar desalwelteplus heb ik er wel weer zin in om vanaf 18 december alles weer te gaan volgen op tv. Lakeside is m'n favorite tv-toernooi (met name de ambiance/sfeer, dat komt op tv dus wel over) alleen daar hebben ze geen Taylor/Van Barneveld... 't Is ook nooit goed

The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong 
Stalscu Geplaatst op 08-11-2006, 20:30 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tsja, ik denk dat je de lakeside en de PDC ladbrookes niet met elkaar kan vergelijken.

Waarom niet?

bij de BDO is de lakeside een officieus WK. De BDO heeft daarnaast een officieel WK. Op dat officiele WK van de BDO kom je ook allerlei nationaliteiten tegen die je normaal, op basis van rankings, daar niet zou verwachten.

Bij de PDC ligt dat anders. De PDC heeft geen officieus WK, want ladbrookes is daar de officiele WK.

En op een WK horen nu eenmaal meer nationaliteiten, en wordt er anders met een ranking omgegaan. En kunnen spelers zich vaak per regio plaatsen dmw kwalificatietoernooien.

Ik denk dat dit verschil wel degelijk aan de orde is.

Dit bericht is gewijzigd op 08-11 20:35.

Hup NAC! 
Fred raket Geplaatst op 08-11-2006, 20:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-11-2006, 20:30 Stalscu schreef:
Tsja, ik denk dat je de lakeside en de PDC ladbrookes niet met elkaar kan vergelijken.

Waarom niet?

bij de BDO is de lakeside een officieus WK. De BDO heeft daarnaast een officieel WK. Op dat officiele WK van de BDO kom je ook allerlei nationaliteiten tegen die je normaal, op basis van rankings, daar niet zou verwachten.

Bij de PDC ligt dat anders. De PDC heeft geen officieus WK, want ladbrookes is daar de officiele WK.

En op een WK horen nu eenmaal meer nationaliteiten, en wordt er anders met een ranking omgegaan. En kunnen spelers zich vaak per regio plaatsen dmw kwalificatietoernooien.

qwerty Geplaatst op 08-11-2006, 20:49 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

Op 08-11-2006, 20:30 Stalscu schreef:

Bij het officieel officiële BDO-wk gaat het er vooral om welk land het wint, niet het poppetje zelf. Voor de darters zelf (en voor ons kijkers) is de lakeside natuurlijk het officiële wk. Maar dat er verschil is, is inderdaad duidelijk. Een paar jaar terug kwam je op het PDC wk echt alleen maar britten, een verdwaalde canadees en een lange hollander tegen. Ook niet goed natuurlijk (drie/vier nationaliteiten een wk durven noemen) maar mijns inziens slaan ze nu wel een beetje door. Verschil van opvatting wellicht met jou.

Hoe dan ook, ik weet zeker dat we een paar super-potjes darts gaan zien in december, heb er zin in!

The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong 
Dthemenace180 Geplaatst op 08-11-2006, 21:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-11-2006, 20:11 qwerty schreef:
Ben het met je eens Ted
Zo is het met de dominicanen en zuidafrikanen natuurlijk ook. Ik vind het echt plausibel dat de PDC meer internationale spelers uitnodigt hoor, maar kom op, een beetje nivo mogen we toch wel verwachten?? Dat doen ze bij de BDO toch echt beter.

Ben ik met je eens, maar je moet ergens beginnen. Op de Lakeside zijn het ook hoofdzakelijk Engelsen en Nederlanders.
Kwa sfeer en aanzien vind ik de Lakeside als toernooi ook mooier dan de Ladbrokes.

180,s are for the show, dubbels are for dough 
Checker Geplaatst op 08-11-2006, 23:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-11-2006, 21:32 Dthemenace180 schreef:
[...]
Ben ik met je eens, maar je moet ergens beginnen. Op de Lakeside zijn het ook hoofdzakelijk Engelsen en Nederlanders.
Kwa sfeer en aanzien vind ik de Lakeside als toernooi ook mooier dan de Ladbrokes.

Qua sfeer haalt het het er niet bij!

Ben bij allebei geweest. Niet te vegelijken. Lakeside ziet er op TV gezellig uit maar ik vond het net of er biljarten was i.p.v. darten...

Mr. Showtime!! 
Dthemenace180 Geplaatst op 10-11-2006, 14:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk en hoop op een finale tussen v. Barneveld en Taylor.
Maar wie zijn buiten deze twee giganten nog meer kanshebber voor de titel?
Na deze twee zit er een groot gat en dan komt de rest pas:

Wayne Mardle: het is vaak alles of niets bij deze speler. Zit momenteel wel in een flinke dip, maar hij komt terug (hoop ik). Ligt er dit jaar vroeg uit.
Peter Manley: absoluut niet mijn favoriete darter, maar is wel constant. Staat al enige tijd in de top 5 bij de PDC. Kan hij ver komen: ja. Kan hij het toernooi winnen: nee.
Roland Scholten: beetje onderschatte en ondergewaardeerde speler. Is zeer constant in zijn spel. Hij reikt in de regel op z'n minst tot de achtste- of de kwartfinale, ook op de kleinere toernooien. Toernooiwinnaar?: misschien.
Adrian Lewis: Absoluut een talent, maar op het moment misschien een beetje overschat. Laatst nog toernooiwinst, maar ook regelmatig eerste- of tweede ronde exit. Winnaar v/d Ladbrokes?: voorlopig nog niet.
Colin Loyd: fantastische speler, heeft zeer veel talent. Niet altijd even constant, maar is wel in staat om grote toernooien te winnen. Kan van iedereen winnen, behalve van Taylor. In staat het toernooi te winnen?: Pas als taylor gestopt is.

Eventuele verassingen :
James Wade: eigenlijk geen verassing, want hij staat momenteel verschrikkelijk goed te spelen. Heeft wel de kwliteiten om uberhaubt tot de top te behoren.
Andy Hamilton: hetzelfde geldt voor deze markante speler. Is het hele jaar eigenlijk al goed bezig. Komt steeds heel ver in toernooien. Is absoluut een gevaarlijke outsider.

Dthemenace180 Geplaatst op 10-11-2006, 15:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Winnaar: Ik ga toch voor onze trots bij de PDC: Raymond van Barneveld.
In een kraker wint ie nipt van Taylor

Dthemenace180 Geplaatst op 10-11-2006, 15:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Weet iemand trouwens waar dit toernooi wordt uitgezonden.
Sport 1 zeker, achter decoder.

Thedutch tedhankey Geplaatst op 10-11-2006, 16:24 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja

Mijn 1/2 finale:
Wynand Havenga-Shi Yongsheng
Per Laursen- Tetsuya Wada

Mijn finlale

Wynand Havenga-Tetsuya Wada

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of adminstrator op 10-11 21:54.

Fred raket Geplaatst op 10-11-2006, 18:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-11-2006, 17:52 Thedutch tedhankey schreef:
Mijn 1/2 finale:
Wynand Havenga-Shi Yongsheng
Per Laursen- Tetsuya Wada

Mijn finlale

Wynand Havenga-Tetsuya Wada

Valentino Rossi - Wayne mardle

Stevemaish Geplaatst op 19-11-2006, 22:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

WANNEER IS DE LOTING???????????????????????????

Amusementman Geplaatst op 20-11-2006, 08:25 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

19 December

Blub kwaakt de koe 
Stevemaish Geplaatst op 20-11-2006, 13:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 20-11-2006, 08:25 Amusementman schreef:
19 December

leuke grap  

Fred raket Geplaatst op 29-11-2006, 13:30 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het kwalificatietoernooi voor het PDC World Darts Championship moet  komend weekend haast wel uitlopen op een spektakelstuk. Met liefst vier voormalige wereldkampioenen onder de 173 deelnemers wordt het dringen voor de zestien tickets. Op Villa Park in Birmingham zullen onder meer Eric Bristow, John Lowe, Keith Deller en Richie Burnett voor het bord plaats nemen. Opvallend is de aanwezigheid van Erik Clarys. De Belg brak deze zomer z'n arm en werd slechts drie weken geleden voor de laatste keer geopereerd. Aan het einde van de dag zal iedere winnaar per bord zich kwalificeren.

Bekendste darters per bord:
Bord 1: Dennis Smith, Eric Bristow, Kirk Shepherd, Alan Green
Bord 2: Alan Tabern, Rocco Maes, Garrett Grey
Bord 3: Jimmy Mann, Yves Cottenge, Ray Farrell
Bord 4: Jamie Harvey, Kevin Fletcher, Wayne Atwood
Bord 5: Erik Clarys, John Lowe, Kevin Dowling
Bord 6: Adrian Gray, Colin Ritchie, Matt Chapman
Bord 7: Steve Hine, Aaron Turner Richie Burnett, Chris Allen
Bord 8: John MaGowan, Ray Carver, Jon Archer
Bord 9: Colin Osborne, Eddie Lovely, Michael Knapman
Bord 10: Darren Webster, Steve Coote, Dave Honey, Georff Wylie
Bord 11: Alan Caves, Bob Crawley, Sean Palfrey
Bord 12: Keith Deller, Dale Newton, Ian Crichett
Bord 13: Gary Welding, Dave Pugh, Chris Gough
Bord 14: Andy Callaby, Kees Slokkers, Steve Evans, Jan van der Rassel
Bord 15: Mick McGowan, Steve Blythe, Lee Palfreyman
Bord 16: Jason Clarke, Mark Lawrence

Wat is Darten toch een mooie sport

Fred raket Geplaatst op 29-11-2006, 13:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Erik Clarys stond op de deelnemerslijst voor het kwalificatietoernooi van komend weekend voor het PDC World Darts Championship. De Belg heeft zich echter moeten terugtrekken. Hij brak afgelopen zomer z'n arm en is nog altijd niet hersteld. Aan Sporttribune laat hij weten dat de revalidatie nog altijd niet verloopt zoals gehoopt.

"Ik had me tegen beter weten in toch ingeschreven. De revalidatie loopt niet zoals gehoopt en ik vrees nog enkele maanden te moeten herstellen. Daarna kan ik pas aan darten denken. Ik ben er wel zeer intensief mee bezig, maar de natuur beslist er anders over. Ik moet me er gewoon bij neerleggen en hopen dat alles eerst gewoon hersteld. Daarna ga ik pas aan darten denken."

Clarys brak z'n arm door een val van een ladder. Nog geen drie weken geleden werd hij voor de zoveelste keer geopereerd aan z'n elleboog. Komend weekend zou hij op bord vijf spelen tegen onder andere John Lowe en Kevin Dowling. Op Villa Park in Birmingham zijn de laatste zestien startbewijzen te verdienen voor het wereldkampioenschap.

Dit Alles en nog meer is te lezen op : http://www.sporttribune.nl/sporten/darts

Fred raket Geplaatst op 03-12-2006, 09:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 19-11-2006, 22:35 Stevemaish schreef:
WANNEER IS DE LOTING???????????????????????????

Loting PDC World Darts Championship
Colin Lloyd (Eng) - Tomas Seyler (Dui)
Raymond van Barneveld - Mitchell Clegg (Aus)
Mark Walsh (Eng) - Rico Vonck
Barrie Bates (Wal) - Brian Cyr (Can)
Wayne Mardle (Eng) - Alan Caves (Eng)
Dave Askew (Eng) - Martin Burchell (Eng)
Denis Ovens (Eng) - Steve Smith (Eng)
Alan Warriner-Little (Eng) - Alan Tabern (Eng)
Adrian Lewis (Eng) - Anthony Fleet (Aus)
Wayne Jones (Eng) - Ian Branks (Eng)
Andy Jenkins (Eng) - Bill Davis (VS)
Andy Smith (Eng) - Shi Yongsheng (Chi)
Roland Scholten - Ron Miller (Can)
Alex Roy (Eng) - Richie Burnett (Wal)
Kevin Painter (Eng) - Colin Osborne (Eng)
Wes Newton (Eng) - Tetsuya Wada (Jap)
Phil Taylor (Eng) - Anton Pein (Oos)
Matt Clark (Eng) - Mick McGowan (Ier)
Chris Mason (Eng) - Wayne Atwood (Wal)
John Part (Can) - Alan Green (Eng)
Peter Manley (Eng) - Dave Jowett (Eng)
Steve Maish (Eng) - Wynand Havenga (Zaf)
Ronnie Baxter (Eng) - Adrian Gray (Eng)
Bob Anderson (Eng) - Darren Webster (Eng)
Terry Jenking (Eng) - Mark Lawrence (Eng)
Steve Beaton (Eng) - Gerry Convery (Can)
James Wade (Eng) - Warren French (Nzl)
Lionel Sams (Eng) - Dave Ladley (Eng)
Dennis Priestley (Eng) - Josephus Schenk
Colin Monk (Eng) - Per Laursen (Den)
Mark Dudbridge (Eng) - John Kucynski (VS)
Andy Hamilton (Eng) - Gary Welding (Eng)

2 3 4 5