spa rood Geplaatst op 04-10-2006, 14:24 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Maar liefst 7 heren en 2 dames uit Nederland hebben zich geplaatst voor de Lakeside 2007. En, we weten van vorig jaar dat er zich best nog wel een Nederlander kan kwalificeren die voor verrassingen kan zorgen.

Beetje opvallend is dat men 16 geseede spelers aanwijst. De reden daarvan is mij niet helemaal duidelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijke seeding.

Wildcards kent de lakeside niet, wel wat bijzondere reglementen in de uitnodiging. Zo zijn de halve finalisten van enig jaar altijd uitgenodigd voor het volgend jaar en de winnaar de drie volgende jaren. Bovendien wordt altijd de winnaar van de Winmau uitgenodigd.
Spelers die meedoen aan de WK van de PDC worden überhaupt niet (meer) uitgenodigd.

meld dit bericht aan een moderator

Double trouble Geplaatst op 04-10-2006, 15:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wie zijn die 9 dan hoor ik menigeen vragen? Michael van Gerwen, Vincent van der Voort, Niels de Ruiter, Co Stompe, Jelle Klaasen, Albertino Essers en Mario Robbe bij de heren en Francis Hoenselaar en Karin Krappen bij de dames.

Op 04-10-2006, 14:24 spa rood schreef:

Beetje opvallend is dat men 16 geseede spelers aanwijst. De reden daarvan is mij niet helemaal duidelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijke seeding.

Het is inderdaad wel heel erg overdreven om de hele van je deelnemers een seeding te geven! Voor een toernooi als Lakeside is 8 in mijn ogen ook meer dan genoeg. Maar ja: we moeten het maar met de besluiten van de BDO doen! Laten we in ieder geval blij zijn dat ze Mario Robbe als nummer 26 rechtstreeks hebben toegelaten tot het hoofdtoernooi!

Eens dan komt ook mijn dag......... 
qwerty Geplaatst op 04-10-2006, 16:30 Reageer
user icon
global moderator+
Verstuur privé bericht

ze willen gewoon voorkomen dat er krakers zoals RvB-van Gerwen al in de eerste ronde plaatsvinden (jaja ik weet dat RvB niet meedoet, 't is maar een voorbeeld) De PDC seedt (we halen gewoon even een engels woord door de nederlandse grammatica) al jaren 16 spelers.

The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong 
Stevemaish Geplaatst op 04-10-2006, 17:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-10-2006, 16:30 qwerty schreef:
ze willen gewoon voorkomen dat er krakers zoals RvB-van Gerwen al in de eerste ronde plaatsvinden (jaja ik weet dat RvB niet meedoet, 't is maar een voorbeeld) De PDC seedt (we halen gewoon even een engels woord door de nederlandse grammatica) al jaren 16 spelers.

Daar zit natuurlijk wel wat in. Alleen bij de PDC spelen er 64 mannen mee en bij de BDO 32. De 64 variant is voor Lakeside ook wel een serieuze optie, kunnen ze bij de laatste 32 best of 7 spelen, dat is toch mooier en eerlijker dan b.o 5 sets vind ik. Verder is het mooi dat er veel nederlanders meedoen, hopen dat ze elkaar niet allemaal gelijk tegen gaan komen. Hopelijk voor Co loot die Fordham, bereikt hij ook weer eens de 2e ronde

Dit bericht is gewijzigd op 04-10 17:53.

ik ben een 9 darts gooier.......................helaas wel vanaf 301 
Stalscu Geplaatst op 04-10-2006, 18:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

16 geplaatste spelers is toch goed? Daar zie ik nu niet 1 negatief punt in moet ik zeggen.

En Mario? Ik had nooit zo'n hoge pet van hem, als darter dan. Maar hij is dit jaar wel goed bezig, op de vloer komt ie steeds wel redelijk ver. Zou mooi zijn als ie zijn nivo zou vast kunnen houden, of misschien nog wel weer iets beter kan.

En kan je ergens zien wie er aan de play-offs mee doen?

Dit bericht is gewijzigd op 04-10 18:20.

Hup NAC! 
Double trouble Geplaatst op 04-10-2006, 20:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 04-10-2006, 18:15 Stalscu schreef:

En kan je ergens zien wie er aan de play-offs mee doen?

Ja dat kun je: op http://www.bdodarts.com staat een lijst met spelers die zijn ingeschreven voor de play offs. Nog geen loting helaas.....

Eens dan komt ook mijn dag......... 
Stalscu Geplaatst op 04-10-2006, 20:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Thanks mate.

Doen wel veel spelers mee zeg. Ik dacht dat dat er veel minder zouden zijn. Ook uit onbekende dartslanden, wel leuk natuurlijk. En ik hoop dat de zendeling uit Brunei het gaat redden.

En hoe kan je je eigenlijk (als Nederlander) voor dit toernooi kwalificeren?

Oostenrijk heeft ook veel deelnemers. En ik ken er geen 1. Dus het lijkt er op dat ieder land zijn eigen kwalificatie eis heeft.

Misschien kan ik me volgend jaar wel inschrijven als deelnemer die uitkomt voor Roemenie.

Kwa NLers: ik ga voor Henny, lijkt me wel leuk als hij het haalt.

Dit bericht is gewijzigd op 04-10 20:43.

Hup NAC! 
spa rood Geplaatst op 05-10-2006, 09:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Na de wijzigingen in het invitatiereglement van WDT en IDL kan je wel stellen dat het aanzien van de Lakeside aanzienlijk is gedaald. Gevoelsmatig praten we nu over een zwakkere bezetting. Dus wat doen de Engelsen, ze veranderen een seedingreglement en roemen dat tot in de hemel terwijl het in feite "gebakken lucht" is. Strikt beschouwd komt het er op neer dat de eerste 16 van de BDO-ranking spelen tegen de tweede 16 van de lijst (niet helemaal waar, dat weet ik).

Waarom moeten darters die hoger dan de 8e plaats staan een beschermde status krijgen? Wat is daar het nut van, Stalscu?

Stalscu Geplaatst op 05-10-2006, 12:29 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tsja, nut, ik weet niet of het nuttig is. Maar zo weet je wel zeker dat bv de nummer 5 niet tegen de nummer 9 hoeft te spelen in de 1ste ronde. En het komt best vaak voor dat een goede speler, door omstandigheden, net 10de staat of zo. Das dan toch lullig als die meteen bv de nummer 2 loot, en dat geldt natuurlijk ook voor de nummer 2 zelf.

Is dat nuttig? Tsja, zou een keer zo uit kunnen komen. Vaak zou het niks uit maken denk ik.

Maar mijn punt was eigenlijk: ik zie geen nadeel van 16 geplaatste spelers.

maw, ik snap niet zo goed waar jij je druk om maakt eigenlijk. Wat kan jou het schelen, 8 of 16 geplaatsten?

Dat maakt toch niet zo veel uit?

EDIT

ik zie toch nog wel een zeer nuttig punt. Je voorkomt ermee dat je in de 1ste ronde een nummer 26 tegen een kwalifier mag spelen.

Dus niet 2 ''laag''  gerankte spelers tegen elkaar.

Lijkt mij wel bevoordelijk.

Nog 1 klein voordeeltje. De loting kan bijna nooit meer zo uitpakken dat je een zware en een makkelijke sheet  krijgt. Wat vaak resulteert in zwakke kwart en halve finales. Die kans is met 16 geplaatsten veel minder. Linker en rechter toernooihelft zal in sterkte ongeveer gelijk zijn. Eerlijker en minder flutlotingsvatbaar dus.

Dit bericht is gewijzigd op 05-10 12:45.

Hup NAC! 
spa rood Geplaatst op 05-10-2006, 14:15 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dus het gaat om de aantrekkelijkheid van het toernooi?  Onzin. Het verloop van een toernooi is zo afhankelijk van omstandigheden.
Voorbeelden te over dat een seeding niet uitpakt zoals verwacht.

Als je uitgenodigd wordt voor de Lakeside, kan je goed darten en heb je, in principe, de kans om van iedereen te winnen of te verliezen. Dan moet die kans ook duidelijk zijn via de loting en moet de organisatie niet trachten meer dan de helft van het verloop van het toernooi te beïnvloeden door een plaatsing.

Maar ja, academische discussie?
Ik ken nog een goeie: spelers uit hetzelfde land nooit tegen elkaar loten in de eerst ronde. Ik zie heel veel voordelen!   (zou toch ook onzin zijn?)

Stalscu Geplaatst op 05-10-2006, 15:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Juist omdat de seedings niet altijd uitkomen dien je veel seedings te hebben om dit weer op te vangen. Als nu 1 seeder weg valt maakt dat niet zoveel uit.

In het oude, 8seeds-system heb je meteen een lelijk kwart van een schema mocht er 1 geseedste uit vliegen de 1ste ronde.

Dit bericht is gewijzigd op 05-10 15:57.

Hup NAC! 
spa rood Geplaatst op 05-10-2006, 16:20 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-10-2006, 15:50 Stalscu schreef:
.................... een lelijk kwart van een schema ..................

Jij volgt dus precies de redenatie van de voorstanders van seeding. Leuke discussie geeft dat.

Wat nu lelijk? Helemaal niets lelijk. Een beetje eer voor de winnaar mag wel gegeven worden.
Ik ben zelfs een voorstander van elke ronde opnieuw loten (er is een PDC-tv-toernooi waar dat wordt gedaan).

Ik blijf het een poging vinden tot beïnvloeding van het verloop van een toernooi.

Stalscu Geplaatst op 05-10-2006, 16:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb wel genoeg 5-0s gezien de afgelopen jaren.

Hup NAC! 
spa rood Geplaatst op 06-10-2006, 08:25 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 05-10-2006, 16:58 Stalscu schreef:
Ik heb wel genoeg 5-0s gezien de afgelopen jaren.

Dan zit je in een best of 9. Is dat niet de halve finale?
Heeft die seeding ook niet veel geholpen   Weer een reden om die op te heffen.

Stevemaish Geplaatst op 06-10-2006, 10:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

halve finale is b.o 11, kwart finale is b.o 9.

Ben het wel gedeeltelijk eens met Stalscu, alleen de geseede spelers zijn ook niet altijd de meest aansprekende (puur voor het ordinaire kijkplezier wel te verstaan) dartsspelers. qua nivo vind ik het wel een goede zaak dat je verder in het toernooi kan komen als geseede speler op basis van je prestaties van het afgelopen jaar. Dat is bij de EK's en WK's wel anders met dat korte format.

ik ben een 9 darts gooier.......................helaas wel vanaf 301 
Kleintjepils Geplaatst op 06-10-2006, 10:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-10-2006, 10:08 Arjan schreef:
halve finale is b.o 11, kwart finale is b.o 9.
qua nivo vind ik het wel een goede zaak dat je verder in het toernooi kan komen als geseede speler op basis van je prestaties van het afgelopen jaar.

Volgens mij heb je daar de enige goede reden voor seeding te pakken.
De kans om verder door te komen in het toernooi groter maken, als cadeautje voor je prestaties in het seizoen.

Voor sommige spelers maakt seeding echter helemaal niet uit. Neem bijvoorbeeld Co Stomp&earote;. Hij verzamelt veel punten op de vloer-toernooien om zich te plaatsen, maar zodra er een televisiecamera in het zicht staat presteert hij beduidend minder. Jammer voor Co, maar wel weer leuk voor de ongeseede speler waar hij tegenover staat.

Dart_bitch Geplaatst op 06-10-2006, 11:18 Reageer
user icon
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Is er al iets bekend over Tony David en zijn deelname aan Lakeside?
Ik weet dat hij zich via de play-offs moet plaatsen, maar is het hem gelukt of is er nog niks over bekent? Ik hoop dat hij zich plaatst!!!

I Don't Like Darts ... I LOVE IT!! 
Prutser Geplaatst op 06-10-2006, 13:12 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

de play offs zijn nog niet geweest.

dan kan er dus ook niets bekend zijn.

Life is like a bodybuilding Elf.... Short and Hard!! 
Gold hedgehog 180 Geplaatst op 06-10-2006, 15:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja klopt! Traditie blijft altijd zo: playoffs begint altijd voor toernooi Winmau Masters dus volgende week donderdag begint playoffs volgens mij, dan begint volgende dag (het duurt tot en met zondag) Winmau Masters. Ja toch?

Tony David is bofkont dat hij mocht recht vanwege BDO regels conform wereldkampioenen bij Embassy/Lakeside houden op uitnodiging voor playoffs, anders moet hij wel knokken om voor Lakeside plaatsen. Dat geldt ook voor van Barneveld maar hij doet niet mee vanwege overstap naar PDC.

En Andy Fordham ook, maar hij liet helemaal niks zien dit jaar. Dus het is zijn laatste kans bij Lakeside!

Dus volgende jaar is het echt afgelopen met hun geluk dus ze moeten helemaal opnieuw beginnen met 0. En hij heeft echt wel probleem dus hij moet wel knokken totdat hij wel veilig is!

Ik heb bijna 10 jaar gedart dus tijd voor het feest!!!  
Stalscu Geplaatst op 06-10-2006, 17:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-10-2006, 08:25 spa rood schreef:
[...]

Dan zit je in een best of 9. Is dat niet de halve finale?
Heeft die seeding ook niet veel geholpen   Weer een reden om die op te heffen.

Nee, dat begrijp je dus verkeerd. Dat is juist wel een reden om meer te seeden.

En ja, 5-0 of 6-0, tis net een jaartje veranderd, je snapt mijn punt toch wel. Ik wil kwartfinales en halve finales die al niet na 5 minuten zijn beslist.

Dit bericht is gewijzigd op 06-10 17:03.

Hup NAC! 
Tim w Geplaatst op 06-10-2006, 20:29 Reageer
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-10-2006, 15:03 Gold hedgehog 180 schreef:
Ja klopt! Traditie blijft altijd zo: playoffs begint altijd voor toernooi Winmau Masters dus volgende week donderdag begint playoffs volgens mij, dan begint volgende dag (het duurt tot en met zondag) Winmau Masters. Ja toch?

Tony David is bofkont dat hij mocht recht vanwege BDO regels conform wereldkampioenen bij Embassy/Lakeside houden op uitnodiging voor playoffs, anders moet hij wel knokken om voor Lakeside plaatsen. Dat geldt ook voor van Barneveld maar hij doet niet mee vanwege overstap naar PDC.

En Andy Fordham ook, maar hij liet helemaal niks zien dit jaar. Dus het is zijn laatste kans bij Lakeside!

Dus volgende jaar is het echt afgelopen met hun geluk dus ze moeten helemaal opnieuw beginnen met 0. En hij heeft echt wel probleem dus hij moet wel knokken totdat hij wel veilig is!

Tony David heeft New Zealand Open gewonnen dus dan ben je automatisch gekwalificeerd voor de world masters en dan lijkt het me duidelijk dat je dan ook meteen mee mag doen met de kwalificaties

Gold hedgehog 180 Geplaatst op 07-10-2006, 21:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 06-10-2006, 20:29 Tim w schreef:
[...]

Tony David heeft New Zealand Open gewonnen dus dan ben je automatisch gekwalificeerd voor de world masters en dan lijkt het me duidelijk dat je dan ook meteen mee mag doen met de kwalificaties

Ja toch, die toernooi is echt niet belangrijk dan bij andere toernooi in Australie dus 2 toernooien zijn gewoon belangrijker omdat Simon Whitlock heeft daar gewonnen dus hij zit lekker safe in 2008. En Tony David moet wel via playoffs voor Lakeside plaatsen maar hij trof niet echt met gunstige loting

En Tony David was 2002 wereldkampioen dus hij mocht wel meedoen aan playoffs en zeker wel aan Winmau Masters dit jaar. Dus volgende jaar helemaal opnieuw beginnen voor hem!

Ik heb bijna 10 jaar gedart dus tijd voor het feest!!!  
Stalscu Geplaatst op 09-10-2006, 13:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Idd, als je de lakeside ooit een keer heb gewonnen, mag je altijd aan de play-offs mee doen.

Dit bericht is gewijzigd op 09-10 13:21.

Hup NAC! 
Masterofarts Geplaatst op 12-10-2006, 15:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die extra seeding ziet er verdacht veel uit als een manier om verrassende lotingen te voorkomen en Martin Adams meer kans te geven het toernooi te winnen ...

Ik ben een grote Adams-fan daar niet van, maar toch ...