|
|
|
qwerty
|
Geplaatst op 25-10-2005, 19:26 |
Reageer
|
global moderator+
Verstuur privé bericht
|
"...after that (Lakeside 2006) we'll see what happens" noem jij duidelijk? De vraagstelling van de BBC-journalist was er niet zomaar. Nog nooit is van Barneveld iets dergelijks gevraagd. Nu wel, hij zegt niet van: onzin, ik ben en blijf bij de BDO, nee, voorlopig gooi ik nog de Lakeside 2006, en daarna zien we wel wat er gebeurt, dus broeit er wat. (als je het mij vraagt) Tel daarbij op dat op een ander forum ook al iemand (betrokken bij de dartsuitzendingen van SBS) het gerucht de wereld inhielp dat Barney PDC gaat gooien volgend jaar, nogmaals: gerucht, maar 1+1 is wel 2 natuurlijk. Niks geen voorbarige conclusie of wat dan ook, wel een serieus te nemen discussiepunt lijkt me. Ik persoonlijk hoop dat ie gewoon BDO blijft gooien maar ja
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong |
|
|
|
|
|
|
|
|
philthepower
|
Geplaatst op 25-10-2005, 23:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 25-10-2005, 22:07 Stalscu schreef:
Mensen, maak je niet zo druk. Over een paar jaar gaan de BDO en PDC samen weer 1 bond vormen, zoals het hoort.
En is dat niet wat elke dartfan wil?
Supergaaf wordt dat, alleen kost het overgaan tot, wel wat pijn en moeite. Maar dat het gaat gebeuren staat voor mij al vast.
|
Sprookjes bestaan niet helaas. Tussen de BDO en PDC broeit meer dan wij twee ooit kunnen bedenken. Ik ben geen kenner, insider of whatever, maar ik zie het zo: de BDO zal nooit of te nimmer toenadering zoeken tot de PDC of ook maar willen praten over een samensmelting. De PDC is degene die zich heeft afgesplitst. Het verhaal van 'met open armen' gaat voor de BDO niet op. Het zou een enorm gezichtsverlies zijn. Nogmaals, ik weet niet wat er allemaal speelt, maar uiteindelijk komt het altijd daar op neer. Schending van de oh zo belangrijke eer. Het breken van tradities. We hebben het over een Engelse bond hè. Dat ligt daar heel, heel erg gevoelig. Andersom zal de BDO zich op termijn best bij het clubje van de PDC mogen voegen, maar dan wel op al hun voorwaarden en neem dan maar aan dat we van het oorspronkelijke BDO weinig tot niets meer zullen terugzien. Nou, dat over het lijk van de BDO. In de toekomst zal de BDO het waarschijnlijk toch moeilijker gaan krijgen. Voor hen is het essentieel dat Van Barneveld blijft en dat de BDO-toernooien in Nederland populair blijven. Ergens balen ze dat er steeds meer Nederlanders doorbreken, maar dat is juist gunstig voor ze. Wat willen ze dan? Dat alleen de Britse darters weer de boventoon gaan voeren zoals vroeger? Dan zullen de grand slams in Nederland snel verdwijnen (wie gaat dat nog uitzenden, gevolg: weg sponsoren, evenement niet meer te betalen) en zijn ze weer fijn op hun eigen eiland aangewezen. Weg internationalisering van de dartsport, weg inkomsten voor de BDO. Uiteindelijk zal hoe dan ook de PDC duidelijk de sterkste bond worden. Met of zonder Van Barneveld. Qua toernooien timmert de PDC aardig aan de weg. Alleen dit jaar al is de lucratieve Premier League erbij gekomen en is een nieuw toernooi in China gestart. De Las Vegas Desert Classic is al een succes. Het verbaast me alleen nog dat ze geen echt groot toernooi hebben in Nederland, al scheelt het wel veel dat Roland Scholten hier geen Raymond van Barneveld is. Verre van dat. Dat maakt het minder interessant voor ze. Maar de PDC doet het commercieel gewoon uitstekend. Het verschil met de BDO zal alleen maar groter worden vrees ik en meer spelers zullen de overstap maken richting PDC, terwijl niemand de omgekeerde weg bewandelt. Het moet toch heel frustrerend zijn voor de BDO om alle talenten voort te brengen en als het toppers geworden zijn, ze vervolgens aan de PDC te moeten afstaan. En geef de spelers eens ongelijk. Ik zou ook overstappen als ik veel meer kon verdienen. Toewijding voor het leven aan één bond (of werkgever) is niet meer van deze tijd. Waarom zou je een dief zijn van je eigen portemonnee? Zo zal het gat altijd blijven bestaan tussen de twee bonden, net zoals FC Utrecht of Roda JC nooit geen Ajax of PSV zal worden. De oplettende lezer heeft wel gemerkt dat ik altijd graag de vergelijking met het voetbal maak ;D.
De illussie van een verbroedering der beide bonden heb ik dus duidelijk niet. Maar ach, eerst hadden we eens in de zoveel jaar een head-to-head, tegenwoordig hebben we zelfs al de Masters of Darts. Wie had dat twee jaar geleden voor mogelijk gehouden? Ik in elk geval niet.
Zo, dat was even lekker on-topic. :P
|
|
|
|
Nr. 8 op Darts.nu Order of Merit |
|
|
|
|
|
|
philthepower
|
Geplaatst op 26-10-2005, 11:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-10-2005, 10:43 spa rood schreef:
Bel ze even, zou ik zeggen. Elk antwoord dat hier gegeven wordt is speculatief.
Eigenlijk behoort het initiatief niet bij de BDO te liggen maar bij de WDF. Maar de slagvaardigheid van dat apparaat is erg klein.
|
Het zit je niet lekker hè, dat hier meer meningen dan feiten worden gegeven?  Het is toch een forum, Spa. Je mag toch gewoon zeggen hoe je ergens over denkt. Ik zie daar weinig kwaad in, laat staan dat ik me eraan erger. ??? Als er alleen nog feiten gegeven mogen worden, dan wordt het hier een select clubje, met alleen mensen die 'in het wereldje' zitten en goed geinformeerd zijn. Maar misschien heb je dat wel liever, dat kan.
|
|
|
|
|
|
spa rood
|
Geplaatst op 26-10-2005, 11:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Welnee Power, helemaal niet. Ik kan me zelfs een heel eind vinden in de "kleine" uiteenzetting van jou alleen is de vraag van Bull Terrier niet meer te beantwoorden zonder dat je eventjes naar Engeland belt. Verder heb jij al aangegeven wat een beweegreden zou kunnen zijn.
Mijn posting was er meer op gericht om aan te geven dat de BDO slechts een nationale bond is en deze problematiek mondiaal zou moeten worden aangepakt. Via de WDF dus. Maar dat apparaat profileert zich helemaal niet op dat vlak. Het zou tijd worden dat daar eens wat Nederlandse inbreng aanwezig is zodat de BDO-invloed minder wordt.
Nou, mening gegeven of niet? Hoop dat je me nu snapt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
philthepower
|
Geplaatst op 26-10-2005, 12:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-10-2005, 11:48 spa rood schreef:
Welnee Power, helemaal niet. Ik kan me zelfs een heel eind vinden in de "kleine" uiteenzetting van jou alleen is de vraag van Bull Terrier niet meer te beantwoorden zonder dat je eventjes naar Engeland belt. Verder heb jij al aangegeven wat een beweegreden zou kunnen zijn.
Mijn posting was er meer op gericht om aan te geven dat de BDO slechts een nationale bond is en deze problematiek mondiaal zou moeten worden aangepakt. Via de WDF dus. Maar dat apparaat profileert zich helemaal niet op dat vlak. Het zou tijd worden dat daar eens wat Nederlandse inbreng aanwezig is zodat de BDO-invloed minder wordt.
Nou, mening gegeven of niet? Hoop dat je me nu snapt.
|
Helemaal Spa, bedankt voor je reactie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gold hedgehog 180
|
Geplaatst op 26-10-2005, 16:05 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 26-10-2005, 15:04 Skietuh willie schreef:
overstappen? als je de schijndelse horeca competitie gooit kun je niet overstappen. en jona...........ik mag van mijn moeder niet in louche tenten komen. en wat heb je vorige week allemaal gehoord johan 35? ik denk dat jullie een beetje in de war zijn allemaal. ??? zou dat weer komen omdat de blaadjes van de bomen vallen? :
|
oooow ik wist niet dat je mag niet van je ma in louche tenten komen hoewel heel mooie wijven wel op mij wachten ;D
Ach de herfst is al begonnen daarom raken we al lang in de war anders stap je al snel over van je trein ;D
|
|
|
|
Ik heb bijna 10 jaar gedart dus tijd voor het feest!!! |
|