The judge Geplaatst op 09-02-2006, 10:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 08-02-2006, 18:15 Winmau schreef:
(...) Waarom King door het slijk halen als hij opkomt voor de spelers van de bdo???
Durfde de rest hun muil ook maar eens open te trekken.

Mervyn King heeft echt niet de belangen van de WDF/BDO-spelers voor ogen, geloof me.  Hij is van nature een zeikerd (is genoegzaam bekend) en hij heeft nu weer eens als loopjongen van de IDPA gefungeerd.  Als hij het echt zo principieel punt vond, dan hij hij vóór het toernooi zijn mond open moeten trekken, en niet tijdens het toernooi.  Dat hij dit laatste deed, is gewoon relschoppen.  Zielig.

meld dit bericht aan een moderator

Kijk eens op www.haasjedarts.nl, de grootste dartvereniging van Nederland ... 
Danish dynamite Geplaatst op 09-02-2006, 12:03 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik heb ook dat vermoeden om eerlijk te zijn, dat dit meer een actie van eigenbelang is van King, al dan misschien wel als loopjongen van de rest van de "protest-clan", ik weet het niet :-\. Ik heb al eerder gezegd dat het algemeen bekendt is dat er PDC'ers meedoen aan de Dutch Open, dus dit is echt wel bekendt bij King and the clan. Dus dat hij en/of alle andere die hier een probleem mee hadden, dit vooraf bij de organisatie bekendt had moeten maken staat als een paal boven water. Dat Merv al te boek staat als een zeikstengel, dat weten wij wel, ik haalde hiervoor ook al een paar punten aan, zullen er ongetwijfelt meer zijn, en dat zijn timing om te lopen klooien bijna altijd nadelig voor een ander uitpakt is ook meer dan eens bewezen. Ik hoop dat dit geouwehoer tussen alle partijen toch ten einde komt, het zijn toch volwassen mensen en niet de 10 kleine kleutertjes, het blijft wel zielig ja, telkens de volle Pamper rondgooien  
grt, DD
Op 09-02-2006, 10:43 The judge schreef:

[...]

Mervyn King heeft echt niet de belangen van de WDF/BDO-spelers voor ogen, geloof me.  Hij is van nature een zeikerd (is genoegzaam bekend) en hij heeft nu weer eens als loopjongen van de IDPA gefungeerd.  Als hij het echt zo principieel punt vond, dan hij hij vóór het toernooi zijn mond open moeten trekken, en niet tijdens het toernooi.  Dat hij dit laatste deed, is gewoon relschoppen.  Zielig.

Southern comfort Geplaatst op 09-02-2006, 12:23 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met de laatste stellingen kan ik mij wel vinden. Maar desondanks blijft het een schadelijk gebeuren voor de dartsport. Dit zal de eventuele onderhandelingen niet vergemakkelijken tussen de PDC en BDO. Terwijl we best goed op weg waren.

Danish dynamite Geplaatst op 09-02-2006, 12:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Precies  , dat bedoelde ik eigentlijk te zeggen uiteindelijk, het kostte me alleen een paar woordtjes meer  . Maar ik ben wel benieuwd waar het schip strandt, bevordelijk is deze incident in ieder geval alles behalve.  8) DD
Op 09-02-2006, 12:23 Southern comfort schreef:

Met de laatste stellingen kan ik mij wel vinden. Maar desondanks blijft het een schadelijk gebeuren voor de dartsport. Dit zal de eventuele onderhandelingen niet vergemakkelijken tussen de PDC en BDO. Terwijl we best goed op weg waren.

spa rood Geplaatst op 09-02-2006, 12:38 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-02-2006, 12:23 Southern comfort schreef:

Terwijl we best goed op weg waren.

Wat nou goed op weg? Snap je er dan helemaal niets van?

We waren helemaal niet goed op weg.
SBS heeft een contract afgedwongen met de IDL en WDT dat er PDC-spelers mee kunnen doen en tegelijkertijd een overeenkomst met de PDC voor de rechten. Het gevolg is dat RTL buitenspel staat en de MOD niet kan doorgaan. Het damesdarten is buitenspel gezet en de NDB moet sponsoring vinden voor een tv-uitzending.
Noem je dit goed op weg? Goed op weg een doodlopende straat in te slaan. En daar komt de onvrede van bij de spelers. Helaas op een erg ongelukkige wijze ten uitvoer gebracht met een nog vervelender beslissing er achteraan.

Alle dartpartijen verliezen hier. En SBS?????
Denk daar nog eens over na...........

Southern comfort Geplaatst op 09-02-2006, 12:46 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met een deel van jou stelling ben ik het eens!!! Maar anderzijds ook weer niet. Maar ik bekijk het ook niet van de technische kant, ik bekijkt het als dartliefhebber. Ik loop menig, bijna alle toernooien af van de PDC hier in de Benelux en vond het prettig om dan ook spelers van de BDO tegen te komen. Nu dit alles gebeurt is zullen de gemoederen wel weer een beetje anders tegenover elkaar staan bedoel ik ermee!!

De techinsche kant is alleen maar geschikt voor die nono's die overal een slaatje uit proberen te slaan, en als zij een actie ondernemen, is dat niet altijd in het belang van de omgang van de spelers.

Southern comfort Geplaatst op 09-02-2006, 12:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

En dat ze daarbij een organiserende dartbond een beetje de strot omdraaien zal hun een worst zijn!!

Danish dynamite Geplaatst op 09-02-2006, 12:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik zie wel waar jij naar toe wil, ik ben daar ook bang voor, dat onze sport geslachtofferd wordt aan de commercie, met waarschijnlijk alleen nog meer vrijving en rivaliteit als gevolg (zoals wij helaas al getuige van zijn geweest). SBS denkt alleen aan kijkcijfers = meer money in the pocket. Dus goed op weg?, ik ben er bang voor (gezien wie er belang bij heeft, en dat zijn niet de jongens op de vloer + op podium, maar wel Schoofs, SBS en nog wat....). Het is wel stof om goed over na te denken, ook NDB/PDC/BDO/WDF.
Op 09-02-2006, 12:38 spa rood schreef:

[...]

Wat nou goed op weg? Snap je er dan helemaal niets van?

We waren helemaal niet goed op weg.
SBS heeft een contract afgedwongen met de IDL en WDT dat er PDC-spelers mee kunnen doen en tegelijkertijd een overeenkomst met de PDC voor de rechten. Het gevolg is dat RTL buitenspel staat en de MOD niet kan doorgaan. Het damesdarten is buitenspel gezet en de NDB moet sponsoring vinden voor een tv-uitzending.
Noem je dit goed op weg? Goed op weg een doodlopende straat in te slaan. En daar komt de onvrede van bij de spelers. Helaas op een erg ongelukkige wijze ten uitvoer gebracht met een nog vervelender beslissing er achteraan.

Alle dartpartijen verliezen hier. En SBS?????
Denk daar nog eens over na...........

Southern comfort Geplaatst op 09-02-2006, 13:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja ik denk dat je het goed ziet, maar daar kunnen wij als dartliefhebber weinig aan doen. Of de topspelers en de gezelligeidsdarters zouden allemaal zo'n toernooi moeten boycotten door zich niet in te schrijven. Maar daar heb je alleen de bonden of de stichtingen mee, en niet de jongens die met de centen strijken.
Want tenslotte organiseer je zo'n evenement voor de darter.

Danish dynamite Geplaatst op 09-02-2006, 13:00 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik dacht wel dat jij het zo bedoelde. Ik heb zelf ook wat meer met de PDC dan BDO, dus de toenadering vond ik wel wat hebben. Helaas wordt de technische kant steeds invloedrijker, en dat mondt dan weer uit in dit soort escalaties onder de jongens die het eigentlijk moeten doet, terwijl de BOBO's in het vuistje zitten te lachen achter het gordijn.
Op 09-02-2006, 12:46 Southern comfort schreef:

Met een deel van jou stelling ben ik het eens!!! Maar anderzijds ook weer niet. Maar ik bekijk het ook niet van de technische kant, ik bekijkt het als dartliefhebber. Ik loop menig, bijna alle toernooien af van de PDC hier in de Benelux en vond het prettig om dan ook spelers van de BDO tegen te komen. Nu dit alles gebeurt is zullen de gemoederen wel weer een beetje anders tegenover elkaar staan bedoel ik ermee!!

De techinsche kant is alleen maar geschikt voor die nono's die overal een slaatje uit proberen te slaan, en als zij een actie ondernemen, is dat niet altijd in het belang van de omgang van de spelers.

Southern comfort Geplaatst op 09-02-2006, 14:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Kijk hier een citaat van een BDO speler:Zaterdag werd de andere sheet afgewerkt, en had ik een dag rust om mij voor te bereiden op de kwartfinale tegen Jan van der Rassel. Deze voorbereiding liep anders dan ik had gehoopt. Ik was zaterdag buiten het hotel even een hapje gaan eten toen ik einde van de middag een telefoontje kreeg met de mededeling
dat Jan van der Rassel uit het toernooi was gehaald. Ik wist niet wat ik hoorde en was hier ook niet blij mee. Toen ik de reden hoorde dat de PDC-spelers uit het toernooi werden gehaald, was ik best wel ontdaan, zeker gezien het feit dat ik op diverse PDC-toernooien heb gespeeld en daar altijd hartelijk door iedereen ben ontvangen.
Deze beslissing hield voor mij in dat ik in de halve finale stond, zonder dat ik hoefde te spelen. De een vindt het misschien een voordeel, ikzelf vond het een nadeel. Ik had graag willen spelen.

Deze mening is hoop ik oprecht want zo'n speler zien we in het vervolg van dit jaar graag weer verschijnen op die andere toernooien.

Doch zijn afsluitende zin in zijn eigen collum vond ik persoonlijk erg sterk, en zat wel stof tot nadenken in.

PS: met betrekking tot het verwijderen van de PDC-spelers uit het toernooi, ben ik van mening dat het nimmer mogelijk kan zijn dat dit door 1 speler te bewerkstelligen is. Ik hoop dat iedereen dat beseft.  

Danish dynamite Geplaatst op 09-02-2006, 15:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik ga er van uit dat deze bewuste BDO speler V v/d V is. Ik meen alleen te kunnen herinneren dat hij in de krant (ik geloof AD) wat anders had gezegd, volgens mij ook al ter sprake geweest eerder in deze debat (zo kunnen wij het nu toch wel noemen denk ik, zonder te overdrijven   ). Maar zoals jij al zegt, hoop ik ook dat dat zijn oprechte woorden zijn. En het zou fantastisch zijn als er meer rechtgeaarde BDO spelers zich achter deze uitspaak kunne/willen scharen, dan koelen de gemoederen wel weer af hoop ik, en dat dit hangijzer op een correcte manier wordt gesettled zodat het niet meer uitmaakt welk bond jij vertegenwordig en PDC"ers weer fluitend samen met BDO'ers door een deur kunnen en op een positieve manier de strijd met elkaar op kan nemen daar waar het hoort, aan het dartboard!!, en dat een open dan ook echt een open is (en blijft!). En de slotzin, goed  , alleen jammer dat het toch wel door 1 of meerdere bewerkstelligd is, en je mag hopen dat deze rechtgeaarde jongens in de meerderheid zijn, dan kunnen zij misschien de dolgedraaide weer rechtdraaien en dan ziet alles er ineens veel rooskleuriger uit voor onze sport. we zullen het wel zien. grt, DD  8)
Op 09-02-2006, 14:53 Southern comfort schreef:

Kijk hier een citaat van een BDO speler[font=Verdana]:Zaterdag werd de andere sheet afgewerkt, en had ik een dag rust om mij voor te bereiden op de kwartfinale tegen Jan van der Rassel. Deze voorbereiding liep anders dan ik had gehoopt. Ik was zaterdag buiten het hotel even een hapje gaan eten toen ik einde van de middag een telefoontje kreeg met de mededeling
dat Jan van der Rassel uit het toernooi was gehaald. Ik wist niet wat ik hoorde en was hier ook niet blij mee. Toen ik de reden hoorde dat de PDC-spelers uit het toernooi werden gehaald, was ik best wel ontdaan, zeker gezien het feit dat ik op diverse PDC-toernooien heb gespeeld en daar altijd hartelijk door iedereen ben ontvangen.
Deze beslissing hield voor mij in dat ik in de halve finale stond, zonder dat ik hoefde te spelen. De een vindt het misschien een voordeel, ikzelf vond het een nadeel. Ik had graag willen spelen.
[/font]

Deze mening is hoop ik oprecht want zo'n speler zien we in het vervolg van dit jaar graag weer verschijnen op die andere toernooien.

Doch zijn afsluitende zin in zijn eigen collum vond ik persoonlijk erg sterk, en zat wel stof tot nadenken in.

[font=Verdana]PS: met betrekking tot het verwijderen van de PDC-spelers uit het toernooi, ben ik van mening dat het nimmer mogelijk kan zijn dat dit door 1 speler te bewerkstelligen is. Ik hoop dat iedereen dat beseft. [/font]

Southern comfort Geplaatst op 09-02-2006, 17:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Daarom schreef ik ook dat ik hoop dat het een gemeent citaat is. Want de pers en media draaien weleens meer wat om. Dus echt vertrouwen op wat een dagblad schrijft doe ik niet.

Sanmark Geplaatst op 09-02-2006, 23:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

@ Danish Dynamite en Southern Comfort,

Kunnen jullie ook jullie tekst onder de quote zetten dat leest wat makkelijker weg??

Danish dynamite Geplaatst op 10-02-2006, 10:30 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja, ik hoop het ook, maar zoals je al zegt, de media zijn wereldkampionen in uitspraken omdraaien. Ik hecht dan ook niet al te veel waarde aan wat zo'n krant of andere media de wereld in slingert, maar helaas is hun machtpositie wel van dien aard, dat een mug al snel richting formaat olifant geblazen wordt. Maar zoals ik ook al eerder stelde, dan hoop ik dat alles toch snel weer op het juiste spoor belandt, en dat niet de NDB hier de dupe van wordt, ook al is hun "briljante" actie alles behalve goed te praten, toch ???
Op 09-02-2006, 17:16 Southern comfort schreef:

Daarom schreef ik ook dat ik hoop dat het een gemeent citaat is. Want de pers en media draaien weleens meer wat om. Dus echt vertrouwen op wat een dagblad schrijft doe ik niet.

Sanmark Geplaatst op 10-02-2006, 11:09 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-02-2006, 10:30 Danish dynamite schreef:

Ja, ik hoop het ook, maar zoals je al zegt, de media zijn wereldkampionen in uitspraken omdraaien. Ik hecht dan ook niet al te veel waarde aan wat zo'n krant of andere media de wereld in slingert, maar helaas is hun machtpositie wel van dien aard, dat een mug al snel richting formaat olifant geblazen wordt. Maar zoals ik ook al eerder stelde, dan hoop ik dat alles toch snel weer op het juiste spoor belandt, en dat niet de NDB hier de dupe van wordt, ook al is hun "briljante" actie alles behalve goed te praten, toch ???[...]

Bedankt! :

dartlady Geplaatst op 10-02-2006, 14:29 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het wordt wel een 'leuk' topic zo. Maar dan nu de hypothetische vraag....Wat nu als de NDB de PDC spelers niet uit het toernooi had gehaald en de BDO spelers hadden geweigerd verder te spelen? Had het dan ook discussie opgeleverd dat de NDB in dat geval dan ook een verkeerde beslissing had genomen? Of was Mervyn dan ook weer degene geweest die altijd zannikt?
Bovendien waar waren de BDO-spelers met hun commentaren (ook al deden ze wellicht niet mee) toen Clarijs de German Gold Cup won?

oeps meer dan 1 hypothetische vraag

spa rood Geplaatst op 10-02-2006, 14:54 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tja, dat blijft hypothetisch. Maar reken er maar op dat er ook dan genoeg discussie was geweest want sommigen kunnen alleen maar oppositie en commentaar geven.

V.w.b. de German Gold Cup: dat is een te klein toernooi om een dergelijke rel te veroorzaken. Eigenlijk is het ONK het enige open toernooi dat zich leent voor een relletje van deze omvang. En je ziet de olievlekwerking: Duitsland heeft haar conclusies al getrokken, Schotland zal ongetwijfeld de volgende zijn.

dartlady Geplaatst op 10-02-2006, 15:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 10-02-2006, 14:54 spa rood schreef:

Tja, dat blijft hypothetisch. Maar reken er maar op dat er ook dan genoeg discussie was geweest want sommigen kunnen alleen maar oppositie en commentaar geven.

V.w.b. de German Gold Cup: dat is een te klein toernooi om een dergelijke rel te veroorzaken. Eigenlijk is het ONK het enige open toernooi dat zich leent voor een relletje van deze omvang. En je ziet de olievlekwerking: Duitsland heeft haar conclusies al getrokken, Schotland zal ongetwijfeld de volgende zijn.

Nou het lijkt mij ook het minste wat de collega bonden kunnen doen......
Maar eh, waar staat de WDF in dit hele verhaal, vindt op hun website helemaal geen berichtgeving hieromtrent?

Danish dynamite Geplaatst op 10-02-2006, 15:40 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hé, nieuws onder de zon ???, wat hebben de duitsers dan geconcludeerd??, ik ben benieuwd En je ziet de olievlekwerking: Duitsland heeft haar conclusies al getrokken, Schotland zal ongetwijfeld de volgende zijn.

spa rood Geplaatst op 10-02-2006, 15:45 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zeg Deense knalpot  , wil je me niet quoten op deze manier!!!
Vraag even aan SanMark hoe dat moet.

Danish dynamite Geplaatst op 10-02-2006, 15:53 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

oeps, sorry Spa Rood
Op 10-02-2006, 15:45 spa rood schreef:

[...]

Zeg Deense knalpot  , wil je me niet quoten op deze manier!!!
Vraag even aan SanMark hoe dat moet.

Southern comfort Geplaatst op 10-02-2006, 18:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Is dat niet een beetje de kat op het spek binden. Juist nu zullen ze de juiste beslissing moeten nemen. En in geen geval het verder laten escaleren.

1 ... 5 6 7 8